استاندار در دیدار جمعی از فعالان سیاسی اسفراین:
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در دیدار شماری از فعالان سیاسی اصلاح طلب شهرستان اسفراین تأکید کرد: امروز در شرایط بسیار حساس و سختی هستیم و مهم ترین وظیفه ما زنده نگه داشتن امید و نشاط واقعی در جامعه است.
کد خبر: ۶۳۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 05 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، جمعی از اطلاح طلبان اسفراین صبح یکشنبه با استاندار خراسان شمالی دیدار و درخواست های خود را مطرح کردند که حمایت بیشتر از جامعه ایثارگران، آموزش و پروش و نخبگان شهری و روستایی، توجه به موضوع آبیاری تحت فشار با هدف حفظ منابع آبی موجود، تجهیز کتابخانه های مدارس روستایی، پیشنهاد ایجاد کانون جوانان نخبه روستایی، توجه به تشکل های دانشجویی با هدف بازگشت امید و نشاط به فضاهای دانشگاهی و توجه به ظرفیت های باالقوه فراوان استان به ویژه شهرستان اسفراین از مهم ترین موضوعات این دیدار بود.
دکتر محمد رضا خباز در پاسخ به درخواست های مذکور اظهار داشت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالگشت خود قرار دارد و در این سال ها فراز و نشیب های فراوانی را با اتحاد و همبستگی پشت سرگذاشته است که یکی از آن ها شرایط سخت دوران هشت سال دفاع مقدس بود که سه چهارم درآمد کشور در این جنگ که نوعی جنگ جهانی محسوب می شود، هزینه می شد.
وی تصریح کرد: بنده حمایت از ایثارگران را وظیفه خود می دانم چرا که امینت و آرامش کنونی کشور مرهون جانفشانی ها و از خودگذشتگی آنان است.
دکتر خباز افزود: بنده معلم هستم و به این شغل افتخار می کنم و سخن شهید رجایی مبنی بر صرفه جویی در همه جا برای آموزش و پرورش و صرفه جویی در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت معلم اعتقاد دارم و حمایت از این حوزه را نیز بر خود وظیفه می دانم.
وی با اشاره به راه اندازی اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد گفت: به اعتقاد بنده به دلیل حرف شنوی بیشتر جوانان از دوستان و هم سن و سالان خود، اردوگاه های دانش آموزی و مجتمع های فرهنگی می تواند محیطی مناسب برای هدایت انسان ها باشد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه افزود: به آبیاری تحت فشار با هدف حفظ منابع آبی از دیرباز اعتقاد داشتم و در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مقرر شد رونق بخشی به موضوع آبیاری تحت فشار و راهکارهای نوین کشاورزی در دستور کار این سازمان باشد و البته یادآور می شوم تغییر الگوی کشت برای مردمی که به آبیاری سنتی وابسته هستند، کاری سخت و دشوار است که باید همگی در این راستا تلاش کنیم.
دکتر خباز خاطرنشان کرد: طرح ایجاد کانون جوانان نخبه روستایی را مکتوب ارسال کنید تا ما نیز با ارسال آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آنان را به بررسی طرح و پیش بینی اعتبارات لازم در صورت تایید نهایی،موظف کنیم و برای تجهیز کتابخانه های مدارس روستایی، مساجد و کانون های روستایی هم از مدیرکل امور کتابخانه های استان خواسته ام مردم را به تحویل کتاب های اضافه منازل خود به کتابخانه ها تشویق کنند.
استاندار گفت: بنده نیز مانند شما به وجود قابلیت های بالقوه فراوان در خراسان شمالی اعتقاد دارم و امید بنده برای پیشرفت و توسعه استان بهره مندی از همین ظرفیت هاست و یکی از این توانمندی ها بخش گردشگری است و به طور مثال گردشگران در هر موقع از فصل سال می توانند در کمتر از دو ساعت چهار نوع آب و هوای مختلف را در این استان تجربه کنند.
دکتر خباز با تاکید بر گسترش امید و نشاط در فضاهای دانشگاهی بیان کرد: دانشجویان مسئولان فردای این کشور هستند بنابراین رشد آنان با یک تفکر موجب وادادگی در مجامع بین المللی خواهد بود لذا در آینده در دانشگاه ها حضور خواهم یافت و چهره به چهره با دانشجویان صحبت خواهم داشت و تاکید دارم دانشجویان هم باید شنوای تفکرات مختلف باشند.
وی بیان داشت: حمایت دولت از راه اندازی کارخانه لاستیک بارز در شهرستان اسفراین یکی از درخواست های بنده از هیئت دولت در زمان رای مثبت آنان برای حضور بنده در خراسان شمالی بود و پیگیر این موضوع خواهم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار