مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و 700 تن محصول کلزای پاییزه و بهاره از سطح سه هزار و 500 هکتار از کشتزارهای این استان برداشت شد.
کد خبر: ۶۴۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 06 August 2018

محمد نقی کاظمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و 450 تن محصول کلزا از مزارع خراسان شمالی برداشت شده بود که خرید این محصول در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه خرید کلزا در این استان از اول خردادماه آغاز شده بود گفت: میانگین تولید این محصول در هر هکتار یک تن است که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا نیز در سال زراعی جاری 28 هزار و 650 ریال بوده است.
کاظمیان با اشاره به اینکه امسال دو هزار و 850 کیلوگرم بذر فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی وارد استان شد افزود: امسال مشکلی در بحث خرید کلزا وجود نداشت و سریع به کارخانجات نیز حمل شد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به پتانسیل بالای ارقام وارد شده پیش بینی تولید 7 هزار تن و میانگین تولید در هر هکتار 2تن محصول بود که به دلایل کم آبی، افزایش درجه حرارت در زمان گل دهی، افزایش تنش درجه حرارت و عدم کنترل بعضی از آفات، تولیدی که انتظار می رود محقق نشد.
به گفته کاظمیان بیشترین محصول کلزا خریداری شده در سال زراعی جاری از مانه و سملقان و بجنورد بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار