رضا رضایی :
معاون امور فرهنگی و رسانه های اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: راه اندازی باشگاه های کتابخوانی، استان را یگ گام به سمت دریافت عنوان پایتخت کتاب شدن، جلوتر می برد.
کد خبر: ۶۴۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 06 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی در حاشیه برگزاری سومین دوره کارگاه های آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دوره باشگاه های کتابخوانی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و تربیت مربیان به عنوان بازوان اجرایی و کمک در این حوزه است.

وی گفت: شرکت کننده ها در این دوره از اقشار مختلف انتخاب شده اند تا بعد از دریافت آموزش های لازم در بین گروه مخاطبان تسهیل گرانی را برای راه اندازی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تربیت کنند.

وی افزود: تسهیل گران امر، مطالعه را با بکارگیری همه ظرفیت ها در دستور کار قرار می دهند.

رضایی اظهار داشت: از سال ٩٣ با ارائه طرح هایی مثل پایتخت کتاب ایران، دوستدار کتاب، دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک شروع شد که خراسان شمالی در این طرح ها حضور پررنگ داشته و هر ساله در بخش های مختلف به رتبه های برتر دست یافته است.

وی گفت: سال ٩٦، طرح دو روستای اسفیدان و بزنج اسفراین در بین یکهزار و ٣٠٠ روستای شرکت کننده جزو ١٠ روستای برتر کشور انتخاب شدند.

وی افزود: با طرح های ارسال شده بجنورد جزو ٢٠ شهر نامزد پایتخت کتاب انتخاب شد که برای رسیدن به این عنوان باید تلاش کنیم.

رضایی گفت: با برگزاری چنین دوره های آموزشی به دنبال ایجاد جریان فرهنگی برای توسعه کتابخوانی و ایجاد تفکر خلاق در بین مخاطبان هستیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ٦ کتابخانه روستایی در دو ماه آینده و کتابخانه مرکزی بجنورد و کتابخانه عمومی مانه و سملقان اظهار داشت: دو کتابخانه شهری و روستایی نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود که به بهبود شرایط زیر ساخت های کتابخوانی کمک می کند.

در این کارگاه مخاطبانی از بین کتابداران، مربیان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مربیان بهزیستی حضور داشتند.

میانگین سرانه عضویت استان از میانگین کشوری بالاتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار