هشتمین نمایشگاه سراسری و بازارچه تابستانی صنایع دستی خراسان شمالی با حضور استاندار سه شنبه شب در حالی گشایش یافت که در آن، ۱۳۲ هنرمند از ۲۷ استان آثار هنری خود را ارائه کرده اند.
کد خبر: ۶۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 08 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان این که هنر خراسان شمالی زبانزد خاص و عام است، گفت: برای ثمربخشی تلاش های این هنرمندان به ایجاد مکان هایی برای عرضه دائمی آثار و صنایع دستی این قشر تلاشگر نیاز است.
دکتر محمدرضا خباز ادامه داد: از فرمانداران انتظار دارم با کمک شهرداران و شوراها، زمین هایی برای ایجاد بازارچه های موقت و دائمی صنایع دستی منطقه خود در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند تا هنرمندان ما بتوانند آثار خود را مستقیم به فروش برسانند. وی تصریح کرد: ارزش افزوده آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان ما باید نصیب خودشان شود و وظیفه ما مسئولان هم زمینه سازی برای تحقق این امر است.
استاندار گفت: اقتصاد خراسان شمالی باید از فرصت عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر و مسافر به درستی بهره گیرد لذا در سفرهای شهرستانی خود فراهم شدن زمینه های این امر و هماهنگ شدن مسئولان در این خصوص را پیگیری می کنم.
این نمایشگاه که در ۱۲۰ غرفه در بوستان ملی بش قارداش در بجنورد دایر شده، تا پایان هفته پذیرای علاقه مندان است. در کنار این نمایشگاه، شب های فرهنگی و برنامه های موسیقایی نیز تدارک دیده شده است.
در خراسان شمالی بیش از ۴۰ رشته صنایع دستی به همت هنرمندان این خطه کار می شود و ۴ مورد آن ها در یونسکو به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار