مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه 300 راس گوسفند نژاد خالص کردی از طریق مرکز اصلاح نژاد شیروان بین گله داران استان و کشور توزیع می شود.
کد خبر: ۶۴۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 12 August 2018

احمد داوطلب روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: گوسفندان نر و ماده در هر نسل براساس صفات رشد از جمله وزن، زایش، سه ماهگی و صفات فنوتیپی انتخاب می شوند.
وی گفت: وجود ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان به عنوان تنها ایستگاه بخش دولتی پشتیبانی کننده جمعیت دامی استان از جمله نقاط قوت بخش دامپروری خراسان شمالی به شمار می رود که در پروژه های اصلاح نژادی و تحقیقاتی بر روی گوسفند نقش به سزایی داشته است.
داوطلب افزود: در مجموع در سال های 94 و 95 بیش از 30 راس دام حاوی ژن در ایستگاه شناسایی شده است که این طرح در سال 96 به منظور شناسایی گوسفندان ژن دار ادامه داشته و در سال های آتی نیز با هدف تولید نتایج ژن دار ادامه خواهد داشت که گوسفندان حامل این ژن در هر زایمان حداقل یک بره بیشتر از سایر گوسفندان تولید خواهند کرد.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این راستا ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان با هدف نگهداری، خالص سازی و اصلاح نژاد گوسفند کردی با تولید و توزیع قوچ های خالص کردی با راندمان تولیدی بالا به عنوان پشتوانه ای در جهت افزایش راندمان اقتصادی و سودآوری دامداران منطقه فعالیت می کنند.
خراسان شمالی 78 هزار و 500 راس دام سنگین گاو و گوساله و دو میلیون و 55 هزار راس دام سبک بز، بزغاله، بره و گوسفند دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار