4 شکارچی متخلف به همراه مقادیر گوشت و ادوات شکار در شهرستان های راز و جرگلان و شیروان خراسان شمالی هفته جاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
کد خبر: ۶۴۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 13 August 2018

رییس اداره حفاظت محیط زیست راز و جرگلان گفت: در بازرسی از منزل یکی از شکارچیان متخلف با همکاری پاسگاه انتظامی غلامان،حدود یک کیلوگرم گوشت مربوط به گونه حمایت شده قوچ وحشی کشف و حدود دو کیلوگرم گوشت مشکوک به گونه ( تشی)کشف و ضبط شد.
باقر مرادیان افزود: در بازرسی از منزل متخلف دیگر یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو پنج تیر و مقادیری گلوله کشف و در همین رابطه دو نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.
وی خاطر نشان کرد: طبق قانون شکار و صید بهای ضرر و زیان شکار هر راس قوچ و میش وحشی مبلغ 100میلیون ریال و تشی 8 میلیون ریال تعیین شده است.
مزادیان همچنین از تحویل یک بهله عقاب طلایی مصدوم توسط یکی از علاقه مندان خبر داد و افزود این عقاب طلایی جهت مداوا و تیمار به پارک پردیسان باباامان بجنورد منتقل شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان هم گفت: در گشت و کنترل حاشیه جنوبی مرز منطقه حفاظت شده گلیل یک نفر متخلف که در حال صید پرندگان بود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
حمید فخرانی افزود؛ از متخلف تعداد 11 قطعه پرنده سهره طلایی، یک رشته تور و سایر ادوات کشف و ضبط شد .
وی همچنین گفت در دو هفته گذشته یک نفر شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی به همراه مقادیری گوشت قوچ و میش وحشی دستگیر و برای سیر مراحل قاننی به مراحع قضایی معرفی شد و در یک بازرسی منزل نیزدر کی از روستاهای حاشیه منطقه گلیل از متخلف شکار و صید مقدار 11 کیلو گرم گوشت یک راس قوچ وحشی،یک قبضه اسحله دست ساز به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد .
فخرانی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست (محیطبانان) شیروان در تمامی ساعات شبانه روز با آمادگی کامل در مناطق حضور داشته و از انفال الهی حفاظت و حراست می نمایند؛ افزود : از عموم مردم علاقه مند به حفظ محیط زیست تقاضا میشود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز،تخریب و آلودگی محیط زیست،آتش سوزی،قطع اشجار و.... مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاههای محیط بانی اطلاع دهند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و دو پارک ملی سالوک و ساریگل، مناطق حفاظت شده قرخود،گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار