مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از 44 تن فرآورده خام گوشتی که غیر قابل مصرف بود توسط اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی این اداره کل در 4 ماه نخست امسال کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۶۴۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 14 August 2018

دکتر سیدمحمد مهدی احمدی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: کشف این میزان فرآورده گوشتی در قالب 12 گروه از گشت های نظارتی انجام شده که این گروه ها بیش از 18 هزار بازدید از مراکزعرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و هتل ها در بازه زمانی 4 ماهه بازدید داشته اند.
وی گفت: از این تعداد بازدید، 494 مورد تخلف بهداشتی کشف شد که 56 مورد آن به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرکزی این اداره کل نیز در راستای تشخیص دقیق سلامت و یا غیر قابل مصرف بودن نمونه های ارسالی از سوی اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان، 765 مورد آزمایشات میکروبی انجام داده است.
احمدی از مردم استان بویژه مسافران تابستانی که قصد عبور از استان خراسان شمالی را دارند خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی با سامانه شبانه روزی چهار رقمی 1512 تماس بگیرند.
خراسان شمالی با قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شهر زیارتی مشهد مقدس و استان های شمالی کشور، همه ساله میزبان حجم عظیمی از مسافران و زوار حرم مطهر امام رضا (ع) است که دامپزشکی استان با نظارت های مدون و روزانه ازرستوران های بین راهی و جاده ای، امنیت غذایی مسافران را تامین می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار