نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با حاشیه ها و جلوه هایی همراه بود.
کد خبر: ۶۴۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 18 August 2018

به گزارش تابناک قم، شخصیت هایی مانند آیات احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران وسخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، و همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم در نمازجمعه این هفته شهر مقدس قم حضور داشتند.

** در میانه خطبه های نماز جمعه قم بود، نوسانات برق ، برخی سیستم های صوتی را با مشکل مواجه کرده بطویکه موجب آزار نمازگزاران شد که مجری نمازجمعه بلافاصله پس از پایان خطبه ها، به نقل از روابط عمومی مصلای قدس، نوسان برق را عامل اختلال در سیستم صوتی مصلا اعلام و از نمازگذاران بابت این اشکال عذرخواهی کرد.

** در نمازجمعه این هفته قم طرحی با عنوان «طرح مقابله با بی عفتی های بزرگ» آغاز و در قالب این طرح پس از نماز عصر علاوه بر سخنرانی مسئول میز عفاف و حجاب صدا و سیما از مبلغان علاقه مند نیز ثبت نام شد. در بنر این طرح که از طرف معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و موسسه و گروه تبلیغی ظهور به چاپ رسیده، هجوم و تعارضات اسناد بین المللی با سبک زندگی عفیفانه، فرصت سازی دشمنان برای دسترسی آسان فرزندان به فساد از جمله اهداف این طرح بیان شده است.

** گلایه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم از شورای شهر و شهرداری قم برای اعطای مجوز ساخت یک ملک در نزدیکی مصلای قدس از جمله دیگر حاشیه های نمازجمعه این هفته قم بود. نصرالله لطفی که از سخنرانان پیش از خطبه های نمازجمعه قم بود، در بخشی از سخنان خود، گفت: در حالی ملکی در ورودی مصلای قدس در حال ساخت است که با وجود اثبات تخلف در اعطای پروانه تجاری به این ملک توسط شورای شهر و شهرداری، گوشش اعضای آنها بدهکار این حرف نیست.

** برگزاری دعای عرفه در ساعت 15:30 دقیقه روز عرفه در مصلای قدس و اقامه نماز عید قربان در ساعت8 صبح روز عید قربان در حرم حضرت معصومه(س) از جمله اطلاعیه هایی بود که در نمازجمعه این هفته اعلام شد.

** برخی طلاب و فضلای خارجی از کشورهای مختلف نیز درنماز جمعه حاضر شدند و نماز خود را به همراه مردم قم اقامه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار