نماینده مردم اسفراین در مجلس:
نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: ۵۰ درصد چاه‌های آب در خراسان شمالی غیر مجاز هستند و دولت برای برطرف کردن مشکلات و تنش کم آبی تسهیلات بلاعوض جهت سیستم‌های آبیاری نوین اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 18 August 2018

دوسوم قنوات استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین می‌باشند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:  دوسوم قنوات استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین وجود دارد که بیش از ۸۵ میلیون مترمکعب سالانه توسط این قنوات برداشت آب‌داریم.

هادی قوامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: همه ما موظفیم روحیه شهامت، شجاعت و استقامت ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی گفت: استقامت و پایداری آزادگان در دوران اسارت نشان دهنده ایمان و عشق آنان به امام (ره) و ایران اسلامی بود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره با مشکلات آب و خشک‌سالی‌های پی‌درپی در کشور به‌ویژه استان خراسان شمالی و شهرستان اسفراین گفت: ۶۲۱ قنات در سطح استان خراسان شمالی وجود دارد که دوسوم این قنوات در شهرستان اسفراین هستند و بیش از ۸۵ میلیون مترمکعب سالانه آب توسط این قنوات برداشت می‌شود.

قوامی از ۶ هزار چاه عمیق در سطح استان خبر داد و افزود: ۵۰ درصد این چاه‌ها غیرمجاز هستند که سالانه ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کنند که این برداشت ۶ برابر قنوات سطح استان می‌باشد و این امر بحران آب را در سطح استان تشدید می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای مقابله با بحران کم آبی باید کشاورزان به‌سوی سیستم آبیاری نوین روی بیاورند که در این خصوص دولت اعتبارات خوبی را پیش‌بینی کرده که از مجموع اعتبارات پرداختی برای سیستم آبیاری نوین ۸۵ درصد آن بلاعوض است و ۱۵ درصد آورده خود کشاورز است.

وی در ادامه از بهره‌برداری طرح تکمیلی فاز ۴ مجتمع صنعتی اسفراین تا پایان امسال خبر داد و افزود: این طرح بااعتبار ۹۴ میلیون یورو و همچنین ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات از محل منابع سازمان گسترش عملیات اجرایی در حال اتمام است و تا پایان سال جاری با حضور مسئولین کشوری به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۳۰۰ نفر نیروی متخصص جذب می‌شوند.

قوامی در پایان با اشاره به مشکلات شرکت لوله گستر اسفراین برای ثبت سفارشات گفت: با توجه به اینکه ثبت سفارش لوله‌های ۹ و پنج‌هشتم و ۱۳ و سه‌هشتم ممنوع شده و ترخیص این نوع لوله‌ها از گمرک نیز ممنوعیت دارد، قرار شده که وزارت نفت بالای ۱۰۰ هزارتن از قرارداد ای پی سی را به این شرکت واگذار کند که این امر فرصت طلایی خوبی برای شرکت لوله گستر اسفراین خواهد بود.

در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدایای از سوی نماینده مردم اسفراین از تعداد ۱۰ نفر از خبرنگاران عرصه اطلاع‌رسانی شهرستان اسفراین تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار