دادستان بجنورد خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به کشف انبارهای غیرمجاز کالا در شهرک‌های صنعتی بجنورد گفت: این مکان‌های باید محلی برای تولید و اشتغال باشد اما متأسفانه این‌گونه نیست و مسئولان باید مالکیت محل‌های تغییر کاربری داده‌شده را خلع کنند.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 18 August 2018

مسلم محمدیاران در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد  با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص مبارزه با انبارهای غیرمجاز در استان اظهار کرد: رهبر انقلاب و روسای قوا بر مبارزه با اخلالگران اقتصادی تأکید کرده‌اند که مصداق بارز آن احتکار یا عدم عرضه کالا است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با اظهار تأسف نسبت به وجود انبارهای غیرمجاز کالا در شهرک‌های صنعتی و کارگاهی تصریح کرد: با اقدام و ورود مجموعه‌های نظارتی برای برخورد با این انبارها تعدادی از این مراکز نیز اقدام به تخلیه کالا کرده بودند که نوع قفسه‌بندی‌های صورت گرفته نشان از استفاده انبار می‌داد درحالی‌که به‌هیچ‌عنوان شهرک‌های صنعتی محلی برای انبار کالاهای غیر نیست و باید در این مکان‌ها تولید و اشتغال در جریان باشد.

یاران این اتفاق را درنتیجه عدم نظارت درست مجموعه‌های نظارتی استان دانست.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در ادامه با اشاره به کشف کالاهایی همچون کاغذ، لوازم برقی، برنج، کنجد و کالاهای اساسی و شوینده گفت: نکته اساسی در این خصوص نیاز اعلام لیست تمامی انبارها به مجموعه صنعت و معدن بوده که بازرسی‌های صورت گرفته نشان از ناقص بودن بانک اطلاعاتی این مجموعه از انبارها دارد.

وی در ادامه با اشاره به نکته‌ای خاص درباره مجموعه شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: ۸۵ درصد شهرک صنعتی شماره ۱ بجنورد تبدیل به انبار کالا شده و فعالیت تولیدی و سرمایه‌گذاری در آن صورت نمی‌گیرد و حتی در مجموعه‌ای که با عنوان تولید نوعی از فلزات بوده بیش از ۱۵ هزار کارتن شوینده انبارشده کشف می‌شود.

یاران با گلایه نسبت به وضعیت فعلی شهرک صنعتی و عدم بازپس‌گیری این واحدهای به‌ظاهر صنعتی از مدیران مجموعه‌ها گفت: برخی از این انبارهای طی ۳ الی ۴ سال اخیر ایجادشده‌اند درحالی‌که به متقاضیان تولید و سرمایه‌گذاری عدم وجود مکان برای واگذاری اعلام‌شده و به این بهانه از ایجاد مراکز اشتغال ممانعت شده است.

وی در انتها با تأکید بر گزارش‌های مردمی واصل‌شده گفت: با سرعت و نظارت‌های انجام‌شده تاکنون ۱۰ انبار کالا توقیف‌شده و باید با سرعت اموال توقیفی وارد بازار شود و به پروسه بازار و آرامش قیمت کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار