مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
تعیین تکلیف شرکت های تعاونی غیرفعال در خراسان شمالی آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 26 August 2018

تعیین تکلیف شرکت های تعاونی غیرفعال در خراسان شمالی آغاز شد. پیشتر مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی از بلاتکلیفی تعاونی های غیرفعال اظهار نگرانی کرده و گفته بود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره اقدام نکرده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از آغاز برنامه تعیین تکلیف هزار و 500 شرکت تعاونی غیرفعال خبر داد.
«نوری» در این رابطه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: 3 هزار و 340 شرکت تعاونی در خراسان شمالی وجود دارند که هزار و 500 مورد غیرفعال هستند.وی افزود: فرایند تعیین تکلیف این شرکت های تعاونی غیرفعال از مدتی قبل آغاز و از طریق اداره کل با تمامی آن ها برای تعیین شدن وضعیت شان که یا شرکت را احیا یا منحل کنند، طی دو مرحله مکاتبه شده است.وی اظهارکرد: 10 درصد این تعاونی ها به صورت شخصی در حال تعیین تکلیف هستند، امکان ورود به بحث تعیین تکلیف 15 درصد از این تعداد به دلیل بدهی های مالیاتی و بانکی و ... وجود ندارد و 75 درصد نیز در حال تعیین تکلیف هستند و تا پایان امسال، انحلال آن ها صورت خواهد گرفت.
وی امکان هر گونه شائبه سوء استفاده توسط شرکت های تعاونی غیرفعال را تا 90 درصد بیان کرد و گفت: اصلاً فرصت و امکان سوء استفاده در این شرکت ها وجود ندارد و این شرکت ها به دو دلیل غیرفعال شدند؛ یکی این که آن ها در مقطعی خاص و برای بهره گیری از مزایایی در همان مقطع مشخص به شکل خانوادگی ایجاد و بعد غیرفعال شدند و دیگر درصدد انحلال برنیامدند و دیگر این که در این نوسانات ارزی نتوانستند خود را به روز کنند.وی خاطرنشان کرد: البته انحلال شرکت های تعاونی هم زمان بر و هم هزینه بر است زیرا باید ترازهای مالی آن ها مشخص و سهم اعضا معین و برای انحلال پرداخت شود که برخی از این شرکت ها به دستگاه هایی مانند بانک و مالیات بدهکارند و برخی نیز یا مدیرعامل شان فوت کرده است یا درگیر مسائل دیگری هستند که انحلال آن ها به راحتی نیست.
«نوری» با بیان این که خود شرکت ها باید انحلال خودشان را اعلام کنند، تصریح کرد: با وجود این موانع و از طرفی با توجه به این که شرکت های تعاونی غیرفعال بالاخره باید تعیین تکلیف شوند، تدبیری اندیشیده شده است که طبق آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور مستقیم می تواند در این رابطه ورود کند که البته این موضوع نیز مشکلات خاص خودش را دارد و مثلاً اداره کل ثبت اسناد و املاک خیلی با این روش میانه ای ندارد که یا نامه ما را می پذیرد یا نمی پذیرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار