رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
مرحله دوم ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها آغاز شده است و 11 گروه کالایی ملزم به ثبت انبارها هستند که در غیر این صورت، به عنوان محتکر شناخته می شوند.
کد خبر: ۶۴۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 27 August 2018

مرحله دوم ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها آغاز شده است و 11 گروه کالایی ملزم به ثبت انبارها هستند که در غیر این صورت، به عنوان محتکر شناخته می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز گذشته با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: ثبت انبارها از تکالیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در مرحله نخست اجرای این طرح، 9 هزار و 600 انبار در خراسان شمالی در این سامانه ثبت شد.
«یحیی نیکدل» افزود: برای مرحله دوم، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان، اصناف و بنکداران 11 گروه کالایی ملزم به ثبت انبارهای خود در سامانه جامع انبارها از ابتدای ماه جاری شده اند.
وی اظهارکرد: این 11 گروه، کالاهایی از جمله غلات شامل گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید، کالاهای اساسی شامل روغن نباتی ساخته شده، روغن خام، شکر خام، شکر سفید و کره و مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و شیرخشک صنعتی است.
به گفته وی، همچنین جوجه یک روزه، تخم مرغ نطفه دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم، دانه های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا و نیز مواد اولیه تولید، انواع حبوبات، لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباس شویی و تلویزیون تولید داخل و نیز انواع لوازم یدکی، انواع لاستیک سبک و سنگین، کاغذ شامل کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، انواع پودر شوینده و نیز مصالح ساختمانی شامل محصولات فلزی پرمصرف و سیمان جزو کالاهایی هستند که باید در سامانه ثبت شوند.
«نیکدل» با بیان این که این انبارها تا پایان ماه جاری فرصت دارند در سامانه ثبت شوند، اظهارکرد: علاوه بر ثبت انبارها، برای تمام کالاهایی که وارد انبار و از آن خارج می شوند، حواله صادر می شود تا به شکل آنلاین میزان ورودی و خروجی مشخص باشد و بتوان راحت تر و به شکل آنلاین بر آن ها نظارت کرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار