دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی با اشاره به وجود مشکل نبود ناظر پولی در استان گفت: درخواست ها در این باره به استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس شده است و انتظار می رود بانک مرکزی ناظر پولی به این استان اختصاص دهد.
کد خبر: ۶۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 28 August 2018

علی اصغر هدایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هر شعبه از بانک در وضعیت استاندارد باید 80 درصد از منابع خود را به مصرف برساند گفت: اگر میزان مصارف از این میزان بیشتر شود مشمول جریمه می شوند و بانک مرکزی به ازای افزایش میزان مصارف 34 درصد جریمه اعمال می کند.
وی با اشاره به اینکه بالا بودن میزان مصارف در بانک ها به معنای زیان ده بودن است خاطرنشان کرد: اثرات و تبعات بالا بودن مصارف بانکی، در سود و زیان و تراز نامه نمود پیدا می کند.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی افزود: یک راهکار برای حل مشکل که به استانداری پیشنهاد شده، تعریف خط اعتباری ویژه برای استان است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی استان محروم بوده و از لحاظ اقتصادی ضعیف است گفت: از بانک مرکزی یک خط اعتباری ویژه برای استان در نظر بگیرد، در صورتی که این خط اعتباری باشد، بانک های استان مشمول جریمه بانک مرکزی نمی شود.
هدایتی با بیان اینکه ناظر پولی بانک مرکزی، کار مدیریت نقدینگی بانک های استان را برعهده دارد افزود: بانک مرکزی از طرفی بانک ها را به علت عدم رعایت حد مجاز نقدینگی بالا بودن میزان مصارف مشمول جریمه می کند و از طرفی ناظر پولی به ما اختصاص نداده، مشکلات را مضاعف کرده است.
به گفته دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی، در سال های پیش ناظر پولی در استان مقیم بود اما این فرد بازنشسته شد و پس از آن، ناظر پولی برای استان تعیین نشده است.
13 بانک در کمیسیون بانک های دولتی خراسان شمالی عضو است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار