رزمایش بزرگ سپاهیان حضرت محمد رسول الله 2 با حضور 16 گردان بیت المقدس و کوثر و 200 گروه جهادی امروز شنبه در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 01 September 2018

فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) با رمز یا رسول الله در راستای آمادگی و تقویت بنیه دفاعی بسیج برای مقابله با تهدیدات دشمن و همچنین ارائه خدمات به مردم و کمک به دولت برگزار شده است.
سردار سیدحسن مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان با بیان اینکه گردان ها مهارت های خود را تمرین می کنند، گفت: همچنین از سوی ارزیابان نیز تمامی اقدمات انجام شده مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این رزمایش در مدت 24 ساعت برگزار می شود، اظهار داشت: مهارت افزایی و انجام تاکتیک های مختلف، آمادگی و نمایش اقتدار و خدمت بسیجیان از دیگر اهداف این رزمایش است.
وی بر کمک به مردم در مناطق محروم نیز تاکید کرد و افزود: گروه های جهادی در حاشیه شهر ها و روستاها حضور خواهند یافت و با توجه به نیاز در این مناطق خدمات ارائه خواهند داد.
سردار مرتضوی اظهار داشت: این رزمایش مرحله به مرحله در دستور کار قرار خواهد گرفت و آماده سازی و انسجام یافتن همه بسیجیان استان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس به صورت استانی انجام خواهد شد.
وی گفت: بیش از 600 گروه جهادی در مرکز استان خراسان شمالی حضور خواهند یافت و همچنین 20 هزار نفر بسیجی نیز در قالب گردان های بیت المقدس و کوثر و سایر گروه ها در رزمایش مشارکت خواهند کرد.
وی افزود: در تمامی استان ها به صورت همزمان این رزمایش آغاز خواهد شد، آمادگی در شرایط مختلف از اهداف این برنامه است.
سردار مرتضوی گفت: امروز در 40 سالگی انقلاب در قله اقتدار و افتخار قرار گرفته ایم و در منطقه تاثیر گذار هستیم و نقش اول را بازی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان امروز تلاش خواهند کرد تا شیرینی 40 سالگی را به کام مردم تلخ کنند افزود: هم اکنون ایران اسلامی قدرت بازدارندگی دست یافته است و توان و اراده برای اعمال قدرت را نیز دارد.
این مسئول نظامی گفت: امروز متناسب با هر تاکتیک دشمن توان مقابله با آن را داریم و تمامی ابزار مورد نظر در این راستا نیز فراهم است.
وی اظهار داشت: در بعد اراده نیز که یکی از مولفه های قدرت بازدارندگی است به واسطه داشتن رهبری آگاه، حکیم، فرزانه و فرماندهی کل قوا با عنایت به اشرافیت به همه مسایل جهانی و شناخت کامل از اردوگاه استکبار و روح مقاومت در ایشان این مهم را داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار