کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان تیر ماه سال 95 در مراسمی با حضور وزیر بهداشت در بجنورد افتتاح شد تا در این مرکز تخصص های ارتوپدی، چشم پزشکی، زنان و زایمان، جراحی داخلی، عفونی، اطفال و نوزادان و... با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه شود.
کد خبر: ۶۵۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 03 September 2018

کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان تیر ماه سال 95 در مراسمی با حضور وزیر بهداشت در بجنورد افتتاح شد تا در این مرکز تخصص های ارتوپدی، چشم پزشکی، زنان و زایمان، جراحی داخلی، عفونی، اطفال و نوزادان و... با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه شود.
تعرفه های پایین درمانی در این کلینیک و در عین حال اشتغال پزشکان بنام در آن، با وجود دردسرهای نوبت گیری، با استقبال خیلی خوب بیماران از این کلینیک مواجه شد به گونه ای که پزشکان گاه در یک نوبت 100 بیمار را ویزیت می کردند.
اما این کلینیک حالا با کمبود پزشک مواجه است و بسیاری از مراجعه کنندگان، بدون دریافت پاسخ، راه آمده را باز می گردند.یک شهروند که فرزندش را نزد پزشک فوق تخصص در کلینیک ویژه امام علی(ع) برای ویزیت و درمان می برد، گفت: هر سه پزشک متخصص و فوق تخصص اطفال از این مرکز رفته اند و هر چند که قبلاً به سختی نوبت می گرفتیم ولی خیال مان راحت بود که پزشکان هر روز در این کلینیک حضور دارند و می شود بالاخره با یک یا دو روز تاخیر نوبت گرفت.«مسعودی» افزود: ولی اکنون تعداد پزشکان این مرکز تخصصی کم شده است و ما مجبور هستیم برای درمان فرزندمان نزد پزشکان همین مرکز در مطب های خصوصی برویم.وی اظهارکرد: این در حالی است که هزینه ویزیت و دارو در این کلینیک نهایتاً 50 هزار تومان می شد ولی اکنون فقط برای هزینه ویزیت باید 35 هزار و 500 تومان پرداخت کنیم که با احتساب هزینه دارو، حداقل 70، 80 هزار تومان می شود.شهروند دیگری که برای معاینه توسط پزشک متخصص ارتوپد به این مرکز تخصصی مراجعه کرده بود، گفت: شنیده ام قرار است تعداد روزهای فعالیت این پزشک در کلینیک به یک روز در هفته کاهش یابد و چنان چه از این پس بخواهیم توسط این دکتر معاینه شویم باید به مطب خصوصی برویم که در این اوضاع اقتصادی، هزینه های بسیار سنگینی را به خانواده ها تحمیل می کند.
یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر ما اظهارکرد: مشکل کمبود پزشک در این مرکز تخصصی به این دلیل است که بین 70 تا 80 درصد پزشکان طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی مستقر در کلینیک ویژه امام علی(ع) از این کلینیک رفته اند و اقدام به ایجاد مطب خصوصی کرده اند.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: به دلیل این که به برخی پزشکان مستقر در این مرکز تخصصی مجوز تأسیس مطب داده شده است از کلینیک رفته اند که برای جبران این کمبود، قرار است پزشکان دیگری جایگزین آن ها شوند.
دکتر «کمالی» با بیان این که همه دانشگاه های علوم پزشکی به پزشکان بدهکار هستند، افزود: ولی این موضوع را که پزشکان کلینیک به دلیل طلب از دانشگاه ها از کلینیک رفته اند، رد می کنم.
وی تصریح کرد: این که تعداد زیادی از پزشکان از کلینیک امام علی(ع) رفته اند، بزرگ نمایی است و تعداد اندکی از پزشکان رفته اند که قرار است تعدادی دیگر جایگزین آن ها شوند.وی البته این را هم اضافه کرد که پزشکانی که به آن ها مجوز تأسیس مطب داده شده است یک روز در هفته برای ارائه خدمات در کلینیک مستقر خواهند شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار