استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که مردم استان باید به تمامی مطالبات به حق خود دست یابند، گفت:خراسان شمالی استانی کوچک اما زیبا با زندگی مسالمت آمیز قومیت های مختلف است که از قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجه در حوزه های مختلف و مردمی خونگرم و مهمان نواز برخوردار است.
کد خبر: ۶۵۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 04 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، دکتر محمدرضا خباز در برنامه زنده" زنده باد زندگی" شبکه دو سیما اظهار داشت:با توجه به این که شعار" تبدیل خراسان شمالی از معبر به مقصد" را برای این استان برگزیده ام لذا یکی از اولویت های اصلی و مهم کاری من توجه به حوزه گردشگری است که این موضوع در سفر مقام معظم رهبری به این استان هم مورد تاکید قرار گرفته بود.
وی افزود: با وجود تردد سالانه 20 میلیون مسافر و زائر از این استان، اما میزان ماندگاری مسافران 2ساعت گزارش شده که یکی از اهداف اصلی ما افزایش این ماندگاری به 2شبانه روز است.
وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری، ساخت هتل های 5ستاره بسیار زمانبر خواهد بود بنابراین با ارائه تسهیلات به روستاییان به مقوله بوم گردی در هر روستایی و با هدف بهبود اقتصاد محله و رونق تولید پرداخته ایم تا گردشگران بیشتری جذب شوند.
خباز در ادامه خاطرنشان کرد: هم چنین برای جذب بیشتر مسافران درصدد هستیم تا در مسیر تردد هر شهرستانی مرکزی برای ارائه صنایع دستی استان ایجاد شود که این امر علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال می تواند به شناخت بیشتر مسافران از این استان زیبا بیانجامد.
دکتر خباز کشاورزی، دامپروری، پرورش اسب ترکمن و 4 اقلیم متفاوت این استان را جزو ویژگی های مهم و شاخص برشمرد و گفت:اگر به موضوع اسب اصیل ترکمن این استان بیشتر توجه شود بدون شک شاهد افزایش سطح درآمد مردم خواهیم بود.
استاندار خراسان شمالی هم چنین گفت: توسعه فرودگاه بجنورد به عنوان یکی از عوامل توسعه درکنار جاده و راه آهن، از اولویت های استان است و درحال پیگیری این موضوعات از مرکز هستیم. 
 دکتر خباز تاکید کرد: ۱۴ سال از تقسیم خراسان می گذرد اما هنوز خراسان شمالی به اندازه شان و توانمندی خود پیشرفت نکرده است و بنده اعتقاد دارم باید با بهره مندی از ظرفیت های فراوان استان در مسیر توسعه، گام های بلندی برداشته شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار