استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش بجنورد به فضای آموزشی، دانشکده دارالفنون باید ساختمان های آموزشی این اداره را تخلیه کرده و باز پس دهد.
کد خبر: ۶۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 10 September 2018

محمدرضا خباز، یکشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اکنون سه فضای آموزشی بجنورد در اختیار مراکز آموزش عالی است که 2 مرکز در اختیار دانشکده دارالفنون و یک ساختمان در اجاره دانشگاه کوثر است.
وی در ادامه، هنر مدیران استانی را جذب اعتبارات ملی دانست و گفت: با توجه به ملی بودن اردوگاه شهید چمران بجنورد، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های عمرانی در این اردوگاه، چون ایجاد راه دسترسی به آن، باید از منابع ملی تامین شود.

* بازگرداندن 3 فضای آموزشی بجنورد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم با تاکید بر لزوم بازگرداندن ساختمان های آموزش و پرورش بجنورد، گفت: زمانی که این فضاهای آموزشی به دارالفنون واگذار شد، این دانشکده زیر نظر آموزش و پرورش بود اما وقتی این مرکز آموزش عالی به وزارت علوم پیوست، امکانات و فضاهای خود را بازپس نداد.
محمود ثمینی اظهار داشت: اکنون اگر درخواست بازپس گیری از مجاری قانونی پیگیری شود، دست آموزش و پرورش به جایی بند نیست و به نظر می رسد مشکل باید با مذاکره و به نوعی، کدخدامنشانه حل شود.
وی گفت: دانشگاه کوثر هم تا مهر امسال قرارداد اجاره دارد و آموزش و پرورش می تواند پس از پایان مدت قرارداد، ساختمان خود را بازپس بگیرد.

* کمبود شدید فضای آموزشی در بجنورد
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در بجنورد گفت: بیشترین مشکل کمبود فضای آموزشی استان، مربوط به بجنورد، مرکز استان است.
عبدالله رحیمی اظهار داشت: اکنون از 27 مدرسه هیات امنایی بجنورد، 13 مدرسه به صورت دو نوبته اداره می شود که این خلاف قانون است و 50 مدرسه در روستاهای این شهرستان هم به علت کمبود فضای آموزشی به صورت دو نوبته فعالیت دارند.
وی با اشاره به تهدید به قطع خدمات شرکت های خدمات رسان به علت بدهی مدارس گفت: آموزش و پرورش استان به شرکت گاز 15 میلیارد ریال و به شرکت آبفا نیز بیش از چهار میلیارد ریال بدهکار است.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از شرکت های خدمات رسان خواست تا به علت بدهی مدارس، خدمات خود به این مراکز آموزشی را قطع نکنند.

* مشکل مالکیت و سند زمین برای اردوگاه دانش آموزی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با اشاره به تکمیل نشدن اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد، علیرغم گذشت 2 دهه از آغاز عملیات اجرایی، گفت: به دلیل اجرای کارهای عمرانی، فعالیت های اردویی در این مکان متوقف شده است.
علی شورزاده همچنین به پیدا شدن معارض در خصوص مالکیت زمین این اردوگاه اظهار داشت: بر این اساس اجرای طرح فنس کشی چهار هزار متری این اردوگاه متوقف مانده است.
اردوگاه دانش آموزی بجنورد با ظرفیت 700 نفر در 48 هکتار اجرا می شود که این طرح از سال 74 وارد مرحله عملیاتی شده است.
راه دسترسی اردوگاه شهید چمران منطبق بر راه دسترسی سد بش قارداش است و در زمان ساخت این سد، شرکت آب منطقه ای استان در قبال دریافت بخشی از زمین این اردوگاه متعهد شد که راه دسترسی به طول کمتر از یک کیلومتر را اجرایی کند.
بیش از 164 هزار دانش آموز در 2 هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار