حسین فرخنده :
دبیرشورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه سبک زندگی به عنوان یک مسئله کاملا فرهنگی همواره مورد توجه است، اظهار داشت: این بحث فقط مختص کشور ما نیست و کشورهایی که دین و مذهب و ریشه های بنیادی دارند هم به نوعی با این مسئله درگیر هستند و این مسئله یک دغدغه جهانی است.
کد خبر: ۶۵۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 12 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ؛ دبیرشورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در نشست افتتاحیه هم اندیشی سبک زندگی خراسان شمالی در جمع تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها افزود: سرعت رشد تکنولوژی در دنیای امروز و تراکم مکانی که با آن مواجه هستیم چالش هایی را در بحث های مختلف فرهنگی به خصوص در جوامع سنتی فراهم کرده و سبک و شیوه زندگی را تغییرداده است.

حسین فرخنده، با بیان اینکه سبک زندگی به عنوان یک مسئله کاملا فرهنگی همواره مورد توجه است، اظهار داشت: این بحث فقط مختص کشور ما نیست و کشورهایی که دین و مذهب و ریشه های بنیادی دارند هم به نوعی با این مسئله درگیر هستند و این مسئله یک دغدغه جهانی است.

فرخنده، به سبک زندگی تاکید کرد و افزود: در برابر این موج تغییر و تحولاتی که به وجود آمده است در این نشست ها و جلسات به دنبال این هستیم که در وهله اول به درک درست و فهم مشترکی از این تغییر وتحولات دست یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان ٣٠ مسئله محوری را در حوزه سبک زندگی مطرح کردند که از مسایل اصلی و ضروری زندگی امروز ما به شمار می رود .

وی با اشاره به اینکه می بایست مهمترین کار در عرصه سبک زندگی طرح درست مسئله باشد تا بتوانیم به اهداف نزدیک تر باشیم، خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند مطالعه و تحقیق است و می بایست مشارکت مردمی را مد نظر داشته باشیم.

فرخنده، در ادامه به تشکیل سه کارگروه تخصصی ذیل هم اندیشی استانی سبک زندگی اشاره کرد و افزود: کارگروه اجتماعی به دبیری دکتر مصیب سامانیان، کارگروه فرهنگی به دبیری دکتر محمد باقر رستمی و کارگروه اقتصادی به دبیری دکتر محمد شیخ زاده برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به ارائه نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود به منظور تحقق سبک زندگی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار