رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: 45 درصد اعتبارات آبخیزداری امسال این شهرستان خراسان شمالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تخصیص یافت.
کد خبر: ۶۵۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 12 September 2018

هادی جواهری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: از محل صندوق توسعه ملی 17 میلیارد ریال اعتبار برای حوضه آبخیز این شهرستان مصوب شد که تاکنون 7 میلیارد و 650 میلیون ریال از اعتبارات تخصیص داده شده است.
وی گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای سازه های سنگی ملاتی، سازه های گابیونی خشکه چین و غیره در حوضه های سرچشمه، زو، نامانلو، اسطرخی و کوسه هزینه خواهد شد که در این راستا هشت قرارداد بسته شده است؛ این قراردادها شامل سه قرارداد عملیات بیولوژیکی و پنج قرارداد مکانیکی است.
جواهری با اشاره به عقد قرارداد در 16 مردادماه سال جاری و اجرای عملیات آبخیزداری افزود: سال گذشته 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای حوضه های آبخیز زو، رشوانلو، کوسه و اسطرخی تخصیص پیدا کرد.
از گستره 290 هزار هکتاری عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده این شهرستان، 50 هزار هکتار شامل عرصه های جنگل های طبیعی و مراتع مشجر و بقیه جزو مراتع غیرمشجر است.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار