رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: حضور پلیس در محورهای مواصلاتی استان هفته آخر شهریورماه افزایش یافته است و با عوامل تخلفات حادثه ساز بشدت برخورد می شود.
کد خبر: ۶۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 15 September 2018

سرهنگ علیرضا حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شدن به پایان تابستان شاهد افزایش ترافیک در جاده ها هستیم لذا از رانندگان درخواست می شود بجد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
وی افزود: برخورد با تخلفات حادثه ساز بویژه سرعت و سبقت غیرمجاز بیشتر می شود و در این باره ماموران بدون اغماض قانون را در باره مختلفان اجرایی می کنند.
سرهنگ حسین زاده گفت: هفته پایانی شهریورماه با دهه نخست محرم مصادف شده و با توجه به اینکه بسیاری از مردم برای شرکت در آیین عزاداری به روستاها و یا شهر زادگاه خود سفر می کنند، تردد در محورهای فرعی هم افزایش یافته است از این رو از رانندگان انتظار می رود برای جلوگیری از سانحه ترافیکی با حوصله رانندگی کنند.
وی افزود: یکی دیگر از دغدغه ها، وقوع سانحه های ترافیکی در ورودی های شهرها است.
وی با بیان اینکه اختلاط ترافیک درون و برون شهری در ورودی های شهر زمینه ساز بروز حادثه است اظهار داشت: در ورودی های شهر به واسطه وجود روستاها و یا شهرک ها، دسترسی های متعدد ایجاد شده است و از این رو کاربری های متعددی در این مسیر ها وجود دارد و امکان وقوع سانحه بیشتر است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی، تردد راکبان موتور سیکلت بویژه در روستاهای نزدیک به شهر را از دیگر از دغدغه ها در ورودی های شهرها عنوان کرد و گفت: مهم ترین امر در جلوگیری از سانحه در ورودی شهرها، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار