مردم روستای باغلق در شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفتند که پنج راس گوسفند در حمله گرگ و یا گرگ ها تلف شده اند.
کد خبر: ۶۵۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 22 September 2018

مدیر حفاظت از محیط زیست شهرستان راز و جرگلان روز شنبه در این باره به خبرنگاران اظهار داشت: گزارش حمله گرگ و یا گرگ ها به دام های روستای باغلق امروز به این مدیریت شده است اما کارشناسان هنوز در محل حضور پیدا نکرده اند.
محمدباقر مرادیان گفت: روستاییان در این شکایت ادعا دارند که پنج راس گوسفند طعمه گرگ شده است اما اینکه گوسفندان در طبیعت و یا در آغل مورد حمله واقع شده برای ما مشخص نیست.
وی افزود خسارت حمله گرگ به دام تحت شرایطی جبران می شود و دامداران خسارت دیده از وحوش می توانند شکایت خود را به ادارات حفاظت از محیط زیست منعکس کنند.
مرادیان درباره علت حضور وحوش در نزدیکی های روستاها و حمله به دام گفت: با وجود اینکه اکنون در فصل سرما قرار نداریم، وحوش در تامین غذای مورد نیاز و طعمه دچار مشکل هستند.
وی خاطرنشان کرد: ریشه حضور وحوش گوشتخوار در حوالی روستاها را باید در دخالت انسان در طبیعت و شکارهای بی رویه جست و جو کرد.
مدیر حفاظت از محیط زیست شهرستان راز و جرگلان افزود: این دومین باری است که دام روستاییان این شهرستان مورد حمله گرگ قرار گرفته است و در حادثه نخست، سه راس گوسفند تلف شدند.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار