سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جاری هشت هزار کلاس درس پذیرای دانش آموزان این استان خواهند بود.
کد خبر: ۶۵۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 23 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی / عباس سعیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 165 هزار دانش آموز سرکلاس درس خواهند رفت، افزود: هشت هزار کلاس درس در قالب دو هزار آموزشگاه آماده شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری با کمبود معلم مواجه نیست، ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 13 هزار و 800 نیروی رسمی و پیمانی معلم، 150 نفر نیوری خدماتی، 147 نفر سرباز معلم و 156 نفر نیروی تربیت معلم به دانش آموزان خدمات رسانی می کنند.

وی درباره دانش آموزان عشایری استان نیز توضیح داد: سه هزار و 700 دانش اموز ابتدایی در دوره ابتدایی، 600تا 700دانش آموز نیز در دوره متوسطه اول و دوم جذب شده اند.

سعیدی با بیان اینکه بخشی از بازماندگی از تحصیل به دانش آموزان عشایری باز می گردد، گفت: مدارس شبانه روزی متوسطه اول و دوم برای این دانش آموزان در استان احداث شده است اما برخی از عوامل همچون کمک این افراد به خانواده موجب شده تا آن ها در دوره متوسطه اول و دوم از تحصیل بازبمانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادامه تحصیل در دوره متوسطه اول اجباری است و دادستانی سال گذشته برای ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری وارد عرصه شد، افزود: در این راستا 600 دانش آموز عشایری استان موفق شدند وارد چرخه ادامه تحصیل شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین از کمبود فضای آموزشی خبر داد و گفت: شهرستان بجنورد به لحاظ کمبود فضای آموزشی در مضیقه است و بطورکلی در بجنورد زمین آموزشی برای احداث فضای آموزشی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در بجنورد 480 آموزشگاه وجود دارد که 200 باب دو نوبته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار