مدیر آموزش وپرورش فاروج گفت: بنا به مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان، تنها مرکز یادگیری محلی استان در روستای مرغزار فاروج به بخش غیردولتی واگذار می شود.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 24 September 2018

مجید معتمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدیر این مرکز یادگیری باید توسط حوزه سوادآموزی تایید شود و هر نهاد، موسسه، کانون و شرکت دارای مجوز آموزشی می تواند طرف قرارداد این واگذاری باشد.
مهرماه سال 95، مجوز راه اندازی 9 مرکز یادگیری محلی سواد در استان خراسان شمالی صادر شد که تاکنون تنها یکی از این مراکز در روستای مرغزار شهرستان فاروج دایر شده است.
وی تامین اعتبار مرکز محلی را نیز بر عهده حوزه سوادآموزی دانست و اظهار داشت: فعالیت این مرکز مستلزم وجود دست کم 50 سوادآموز در دوره های مختلف است.
معتمدی گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، با هدف آموزش سواد پایه، حقوق شهروندی، حقوق اجتماعی، حرفه آموزی و مهارتهای زندگی به سوادآموزان، براساس طرحی ملی در حوزه توانمندسازی شهروندان ایجاد شده اند.
وی گفت: واگذاری این مراکز نیز با هدف افزایش کارایی و استفاده بهینه از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت این مراکز صورت می گیرد.
معتمدی با اشاره به رتبه دوم فاروج از نظر عملکرد سوادآموزی در استان، گفت: سهمیه امسال فاروج شامل 110 نفر در دوره سوادآموزی،120نفر تحکیم و 100 نفر در انتقال است که تاکنون 54نفر در سوادآموزی، 26 نفر در دوره تحکیم و 78 نفر در دوره انتقال جذب کلاس شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار