انتظارها برای شبانه روزی شدن درمانگاه های جرگلان
«درمانگاه یکه سعود شبانه روزی می شود»؛ این وعده شیرینی است که در چند ماه گذشته برای دردهای اهالی ۳۲ هزار نفری محروم از بیمارستان بخش جرگلان مرهم بوده ولی هنوز عملی نشده است.
کد خبر: ۶۵۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 26 September 2018

«درمانگاه یکه سعود شبانه روزی می شود»؛ این وعده شیرینی است که در چند ماه گذشته برای دردهای اهالی ۳۲ هزار نفری محروم از بیمارستان بخش جرگلان مرهم بوده ولی هنوز عملی نشده است.
اهالی در نبود درمانگاه مجهز و در کنار استقرار فقط یک مرکز اورژانس جاده ای در دهستان حصارچه در این منطقه پر جمعیت، چشم انتظار ایجاد یک مرکز درمانی شبانه روزی هستند.«نجاهی» بخشدار جرگلان طی ماه های گذشته با اعلام این که درمانگاه یکه سعود شبانه روزی می شود گفته بود: «صالحی» استاندار سابق خراسان شمالی از دریافت مصوبه شبانه روزی شدن درمانگاه یکه سعود خبر داده است و به زودی اقدامات لازم برای تسهیل و بهبود ارائه خدمات درمانی به اهالی انجام خواهد شد.
همچنین سال گذشته «صالحی» در نشستی مشترک با قائم مقام و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که اهالی راز و جرگلان از داشتن بیمارستان محروم هستند گفته بود: ٣ مرکز شبانه روزی موجود در این شهرستان برای ساکنان منطقه کافی نیست.
«خباز» استاندار فعلی خراسان شمالی هم در چند جلسه گفته بود: خود را به انجام تمام قول های استاندار پیشین متعهد می دانم.در عین حال، محروم بودن از راه مواصلاتی استاندارد، فاصله زیاد بخش جرگلان تا اولین بیمارستان، رشد جمعیت و توسعه جامعه روستایی می تواند ضرورت احداث درمانگاه شبانه روزی را در این منطقه دورافتاده توجیه کند.
گاهی در درمانگاه های جرگلان که در روستاهای یکه سعود، حصارچه و کلاته ابریشم واقع شده اند یک پزشک حضور دارد که مراجعه کننده را با سالنی پر از بیمار در صف انتظار مواجه می کند و بعضی مواقع از حضور همان یک پزشک هم خبری نیست و بیمار باید راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی دیگر مناطق و مرکز استان شود.
یکی از اهالی جرگلان می گوید: این منطقه درمانگاه هایی دارد که در حد توان خدمات درمانی ارائه می کنند اما جوابگوی جمعیت منطقه نیستند و تعداد بیماران مراجعه کننده در ساعات مختلف شبانه روز بیانگر ضرورت احداث یک درمانگاه مجهز و شبانه روزی است.
«پناهی» تصریح می کند: از داشتن بیمارستان محروم هستیم و امیدواریم با احداث یک درمانگاه مجهز از حجم مشکلات مان کاسته شود زیرا اعزام بیمار به مناطق دیگر و مرکز استان برای اهالی کشاورز و دامدار امری دشوار و هزینه بر است.
وی سهم جرگلانی ها را از خدمات بهداشتی و تسهیلات زایمان ناچیز می داند و اظهار می کند: به علت نبود تسهیلات زایمان و سونوگرافی در جرگلان، بیمار به باغلق در بخش مرکزی یا در مواردی به مرکز استان مراجعه می کند که با توجه به آمار زاد و ولد این منطقه، پذیرفتنی نیست.
یکی دیگر از ساکنان جرگلان با اشاره به آمار قابل توجه تصادفات در جاده های پر پیچ و خم جرگلان، استقرار فقط یک پایگاه اورژانس جاده ای در حصارچه و نبود یک درمانگاه شبانه روزی و پزشک متخصص را محرومیت واقعی برمی شمرد.وحیدی می افزاید: نبود یک درمانگاه شبانه روزی در منطقه ای که از ۴۶ روستا و چند کلاته تشکیل شده است ساکنان را از برخورداری از خدمات درمانی مناسب محروم کرده است و امیدواریم هر چه سریع تر مسئولان در این زمینه چاره ای بیندیشند.
در این باره مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با اشاره به این که پیشنهاد شبانه روزی کردن درمانگاه یکه سعود را به دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه داده ایم اظهار می کند: هر زمانی که اعتبار لازم تامین و مجوز تامین نیرو صادر شود سریعا برای شبانه روزی کردن اقدام می کنیم.«حبیب منش» می افزاید: در درمانگاه های حصارچه، یکه سعود و کلاته ابریشم بخش جرگلان بعد از ظهر و شب پزشک به بیمارهای اورژانسی از قبیل بیماران قلبی و تصادفی رسیدگی می کند و دارو به اندازه اورژانسی وجود دارد./روزنامه خراسان شمالی

برچسب ها: جرگلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار