مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت : فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آب موجود لازمه مواجهه با ابعاد مختلف مشکلات و شرایط کم آبی در استان است.
کد خبر: ۶۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 27 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی ، مهندس سیدابراهیم علوی افزود: استان دچار کم آبی است و برای مواجهه با کم آبی نیازمند همراهی مردم و ایجاد آمادگی های فرهنگی در سطح جامعه هستیم.

 او گفت : تغییر رژیم رودخانه، نوع بارش، اقلیم ، اضافه برداشت از رودخانه ها و چاهها ، حفر چاه غیر مجاز، توسعه سطح زیر کشت در بالادست رودخانه ها و سدهای استان از جمله عوامل ریشه ای تشدید کننده بحران کم آبی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: مجموعه عوامل مذکور موجب عدم آمادگی برای مقابله با بحران کم آبی در استان شده است.

او گفت: حل ریشه ای مشکلات منابع آب از جمله انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری از حفر مجدد آن نیازمند برنامه جامع و ارائه جایگزین های مطمئن برای ادامه معیشت جوامع کشاورزی است و این مهم محقق نمی شود مگر با استراتژی یکسان در استان.

وی تاکید کرد: تدوین و اجرای استراتژی سازگاری با کم آبی در استان به ویژه در بخش فرهنگ سازی، نیازمند جهت دهی مطلوب به اعتبارات است و با تحقق آن، مردم استان از دستاوردهای مدیریت پیوسته منابع آب بهره مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار