معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ساخت جاده اوغاز به باجگیران خون تازه ای در شریان های اقتصادی تزریق می کند که این امر رونق اقتصادی شهرستان را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 27 September 2018

رضا رجب زاده چهارشنبه شب در بازدید از طرح های شهرستان شیروان با بیان اینکه استان 300کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد، اظهار داشت: با ساخت این جاده و در صورت ایجاد فضای لازم برای صادرات بخش عمده ای از محصولات کشاورزی شهرستان بویژه سیب به این کشور صادر خواهد شد.
وی پروژه جاده اوغاز به باجگیران را از طرح های فعال شیروان عنوان کرد و گفت: بعد از افتتاح این محور شریانی و مهم، گشایشی جدید در اقتصاد استان خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون به علت توسعه تکنولوژی و کپی برداری زندگی مدرن استفاده از دوچرخه به فراموشی سپرده شده است که اگر مدیران استان از دوچرخه استفاده کنند 50 درصد هزینه های آن توسط استانداری تامین خواهد شد.
رجب زاده با اشاره به ارگ باستانی شیروان افزود: تاکنون توسط محققان کشورهای خارجی در زمینه کاوش ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: در کاوش هایی که توسط محققان کشورهای خارجی بر روی این اثر تاریخی انجام داده اند قدمت آن به هفت هزار سال قبل از میلاد می رسد که ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.
وی با بیان اینکه سالانه 30 درصد جمعیت کشور از این مسیر گذر می کنند افزود: در سال جاری 30 درصد مسافرت ها افزایش داشته که باید ظرفیت های شهر و استان معرفی و بازگو شود.
فرماندار شیروان گفت: این شهرستان ظرفیت های بالایی در بخش های گردشگری و اقتصادی دارد.
امین رضا مرآتی اظهار داشت: اصلاح بازار کوچه خانلق شیروان در دستور کار است که با نگاه سنتی این بازار ساخته خواهد شد.
وی در خصوص اثر باستانی ارگ نادری شیروان گفت: برای این اثر تاریخی باید اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود تا برج و باروی آن گذاشته شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار