رئیس دانشگاه بجنورد گفت: میزان جذب دانشجو به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی در سال جدید تحصیلی 25 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 02 October 2018

احمد محقر، روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: تاکنون 6 هزار و 81 نفر در دانشگاه های استان ثبت نام کرده اند که این رقم در سال گذشته هشت هزار و 349 نفر بوده است.
وی با اشاره به ادامه نامنویسی دانشجویان جدید، اظهار امیدواری کرد که تا پایان مهلت باقی مانده برای ثبت نام دانشجویان، شمار ورودی های مراکز آموزش عالی استان به میزان سال قبل برسد.
وی بیشترین دانشجویان ورودی را مربوط به دانشگاه دولتی بجنورد با 2 هزار و 495 نفر عنوان و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با 808 دانشجو، دانشکده فنی و حرفه ای با 792 نفر،
دانشگاه پیام ‌نور با 573 نفر، دانشگاه فرهنگیان با 561 نفر، موسسات غیردولتی اشراق و حکیمان با 503 نفر و دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی با 349 نفر در رده های بعدی هستند.
محقر شمار رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه های استان را 27 مورد و مقطع کارشناسی ارشد را 22 رشته اعلام کرد و افزود: امسال 3 رشته دیگر شامل مدیریت ورزشی، کامپیوتر نرم افزار و برق مخابرات سیستم نیز به رشته های تحصیلات تکمیلی استان افزوده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار