فرماندار ممسنی از برگزاری سوگواره استانی تعزیه‌خوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: گروه‌هایی از استان‌های فارس کهگیلویه و بویراحمد در این سوگواره حضور دارند.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 20 October 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:داوود ایوبی با اشاره به برگزاری سوگواره استانی تعزیه‌خوانی در شهرستان ممسنی اظهار داشت: فعالیت هیئت‌های مذهبی این شهرستان به طور کامل به صورت مردمی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و امسال با برگزاری سوگواره استانی تعزیه شکوه بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به صبغه مذهبی مردم شهرستان ممسنی گفت: در این شهرستان قریب 100 هیئت مذهبی در ایام عزاداری اهل بیت به سوگواری می‌پردازند که یکی از این هیئت‌ها به طور ویژه به اجرای تعزیه می‌پردازند.

فرماندار ممسنی افزود: هیئت هاشمیون با استفاده از ظرفیت جوانان به هنر تعزیه رونق دوباره بخشیدند و همه ساله در سطح ملی موفق به کسب مقام شدند همین امر زمینه میزبانی سوگواره استانی در ممسنی را فراهم کرد.

ایوبی با اشاره به جزئیات این سوگواره بیان کرد: در سوگواره استانی تعزیه‌خوانی گروه‌هایی از شهرستان‌های بوانات، شیراز، آباده و ممسنی و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند که به مدت 7 شب به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هر شب یک واقعه از عاشورا یا پس از آن توسط گروه‌های مختلف اجرا می‌شود، عنوان کرد: اختتامیه سوگواره 30 مهرماه برگزار می‌شود.

فرماندار ممسنی همچنین اعلام کرد که پس از ماه محرم و صفر از هیئت‌های مذهبی که از غنای محتوایی خوبی برخوردار بودند و نظم و مقررات را به خوبی رعایت کردند، در مراسمی تجلیل می‌شود.

برچسب ها: سوگواره ، تعزیه ، ممسنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار