استاندار خراسان شمالی عصر روز گذشته در حاشیه نشست با اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه کوثر بجنورد از جانمایی این دانشگاه در تخته ارکان ابراز نارضایتی کرد.
کد خبر: ۶۷۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 25 October 2018

استاندار خراسان شمالی عصر روز گذشته در حاشیه نشست با اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه کوثر بجنورد از جانمایی این دانشگاه در تخته ارکان ابراز نارضایتی کرد.
البته این تنها جایی نیست که جانمایی آن درست انتخاب نشده است و می توان به پروژه هایی همچون ترمینال و کارخانه کمپوست و... در بجنورد اشاره کرد که متاسفانه درست جانمایی نشده است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به پروژه در حال احداث دانشگاه کوثر در سایت ارکان ابراز کرد: یک جایی را چند سال پیش در آخر جاده ارکان با اعتبارات سفر رهبری ساخته اند و کارهایی انجام شده ولی خیلی از شهر دور است و اگر روحیه خانم ها را که باید در داخل جامعه باشند مورد توجه قرار دهیم که خودشان مایحتاج شان را تهیه کنند، باید فضای مناسبی را برای آن ها در نظر بگیریم.
«خباز» ادامه داد: در این خصوص با همفکری به تصمیم دقیق تری نیاز داریم و آن این که باید فضایی را شروع به ساخت کرد و فضای نیمه ساز هم در آینده قابل استفاده است و می تواند به درد کار دیگر هم بخورد.وی با اشاره به دغدغه دانشجویان این دانشگاه ابراز کرد: دغدغه اول ما وجود خوابگاه برای دختران بود و با توجه به این که 60 درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و 40 درصد بومی هستند، مطلع شدیم خوشبختانه هیچ دانشجوی غیر بومی در دانشگاه نیست که در خوابگاه های عمومی حضور نداشته باشد و این دغدغه ما امروز برطرف شد که تمام این دانشجوها از خوابگاه های استیجاری که تدارک دیده شده است استفاده کنند.وی با بیان این که دانشگاه کوثر خراسان شمالی دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور است و اهمیت بالایی دارد، ابراز کرد: مشکل دانشگاه کوثر، نبود فضای آموزشی است.وی ادامه داد: زلزله اردیبهشت سال گذشته قسمت بالای طبقه آموزشی این دانشگاه را تخریب کرده و خطرناک است و ان شاءا... آن قسمت را از شنبه تخلیه می کنند تا خطری وجود نداشته باشد.استاندار خراسان شمالی در نشست با اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به بازدیدهای انجام شده از دانشگاه ها ابراز کرد: با همفکری، هم افزایی و کنار هم بودن، مشکلات دانشگاه هایی که از آن ها بازدید کردیم برطرف شد و اگر همدلی و هم زبانی بین مدیران استان باشد مشکلات با هم افزایی حل می شود و به بودجه نیاز زیادی نیست.
دکتر «خباز» با اشاره به پخش کلیپ مربوط به ساختمان در حال احداث دانشگاه کوثر در سایت تخته ارکان ابراز کرد: ظاهرا این پرفاصله ترین مکان با بجنورد است.وی ادامه داد: دانشگاه اشراق هر چند دست بخش خصوصی است ولی سالن ورزشی و سلف سرویس مجهزی دارد.
وی با اشاره به مشکل خوابگاه ها گفت: همه تلاش کنیم مشکلات دانشگاهیان رفع شود تا آن ها با قلبی مطمئن به کارهای علمی بپردازند وگرنه بخشی از آن صرف دغدغه مالی می شود.
وی خطاب به استادان، کارکنان و دانشجویان حاضر در این نشست گفت: آنچه مسلم است جلسه ای درباره فضای آموزشی شما خواهیم داشت تا تصمیم حساب شده ای بگیریم تا آیندگان ما را در این خصوص نکوهش نکنند.وی با بیان این که آن زمانی که تصمیم پشت تریبونی گرفته می شد گذشت که سپس هزار و یک مشکل کارشناسی نشده داشت، افزود: دیگر نباید پشت تریبون تصمیم گرفت و باید با همفکری تصمیمات عاقلانه و بالغانه ای گرفت.رئیس دانشگاه بجنورد نیز با تقدیر از حسن تعامل استاندار در حضور میدانی در دانشگاه های استان ابراز کرد: حضور استاندار در این دانشگاه اتفاقی است و موضوع مسمومیت دانشجویان دانشگاه کوثر در هفته گذشته به این حضور ارتباطی ندارد.دکتر «محقر» با اشاره به بازدیدهای انجام شده با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از دانشگاه های استان از جمله پیام نور، آزاد اسلامی، دانشکده انقلاب اسلامی، علوم پزشکی و ... ابراز کرد: تنها دانشگاه های کوثر و فرهنگیان برای بازدید مانده اند.وی با اشاره به دغدغه ها و مشکلات مطرح شده از سوی برخی دانشگاهیان در این جلسه تصریح کرد: رفع این مشکلات مد نظر وزارت علوم است و امیدواریم با سیاست های شکل گرفته در برنامه سامان دهی و آمایش مراکز آموزش عالی از ظرفیت های موجود استفاده بهینه شود.رئیس دانشگاه کوثر نیز گزارشی از 40 روز فعالیت خود در این دانشگاه ارائه داد و گفت: امسال از طریق سازمان سنجش، اسامی 845 نفر به ما اعلام شد که 400 نفر برای تحصیل در دانشگاه پذیرش شدند.
دکتر «حسینی» از تجهیز 3 خوابگاه دانشجویی شامل 450 تخت خبر داد که بخشی از آن با کمک 70 میلیون تومانی استاندار خراسان شمالی انجام شده است و افزود: در این خوابگاه ها اتاق مشاوره، اتاق تربیت بدنی و بوفه دانشجویی وجود دارد و تمام خوابگاه ها به وسایل گرمایشی و ... مجهز شده اند.وی همچنین به بازدید دوره ای از خوابگاه ها و نشست های مختلف با هدف تعامل با دانشگاه اشاره کرد و گریزی به موضوع مسمومیت دانشجویان این دانشگاه زد و ابراز کرد: اقدامات لازم برای سلف سرویس این دانشگاه انجام شد ولی هنوز از کمبود فضای فیزیکی رنج می بریم.به گفته وی دانشگاه کوثر از مهر سال 91 با 3 واحد فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی آغاز به فعالیت کرده است و اکنون 60 درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند.«شعبانی» نماینده کارکنان دانشگاه کوثر نیز در این نشست، نیروی کارآمد را یکی از نقاط قوت این دانشگاه دانست و گفت: در سال 91، تنها ظرفیت پذیرش 25 نیرو را داشتیم و از سال 92 هیچ مجوز جذب نیرویی نداشته ایم و امیدواریم کمک های استاندار را برای رفع این مشکل داشته باشیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار