مدیرکل حفاظت محیط زیست مطرح کرد:
اکثر کشتارگاه های دام و طیور استان در بخش مدیریت خروجی پساب با مشکل مواجه هستند و در فهرست واحدهای آلاینده قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۷۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳ 27 October 2018

اکثر کشتارگاه های دام و طیور استان در بخش مدیریت خروجی پساب با مشکل مواجه هستند و در فهرست واحدهای آلاینده قرار گرفته اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان این مطلب و با اشاره به این که تعداد واحدهای تولیدی دام و طیور که در زمینه مدیریت خروجی پساب مشکل دارند به 9 واحد می رسد، افزود: خروجی پساب این واحدها با مشکل مواجه است و این امر سبب نفوذ فاضلاب به آب های زیر زمینی و آلودگی آن‌ها می‌شود و ما مدام به شهرداری های استان برای مدیریت این بخش اخطار داده ایم تا هر چه زودتر برای برطرف کردن این نواقص اقدام کنند.«مطهری» با بیان این که صنایع بزرگ استان از نظر فضای سبز در وضعیت خوبی قرار دارند، اظهار کرد: طبق قانون باید فضای سبز هر واحد صنعتی بزرگ حدود 25 درصد فضای کل واحد تولیدی را شامل شود که واحدهای بزرگ صنایع صنعتی استان در این زمینه مدیریت خوبی دارند. وی افزود: طی امسال شمار واحدهای آلاینده از 20 مورد به 15 واحد کاهش پیدا کرد که اکثر آن ها سنگ شکن هایی هستند که گرد و غبار و آلودگی هوا ایجاد می کنند. وی با اشاره به انبار کردن زباله ها در دامنه کوه باباموسی بجنورد نیز گفت: انباشت زباله ها و مدیریت غیراصولی آن ها سبب می شود شیرابه زباله ها به زمین نفوذ و منابع آب زیرزمینی را آلوده کند. وی ادامه داد: پایش ها و بررسی های لازم از منابع سطحی آب در استان توسط محیط زیست و شرکت آب منطقه ای مدام در حال انجام است. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی درباره آلودگی منابع آب زیرزمینی و مشکلات آن برای مصارف آشامیدنی اظهار کرد: یکی از نگرانی ها، آلودگی چاه های آب آشامیدنی و منابع آب زیرزمینی در اطراف کشتزارهای روستایی است زیرا بعضی از آن ها در اطراف زمین های کشاورزی حفر شده اند و هنگام بارندگی، سموم و کودهای شیمیایی استفاده شده در مزارع وارد این منابع می شوند و آن ها را آلوده می کنند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار