روز گذشته آیین تشییع و وداع با پیکر «سید میربابا سیدی» در شیروان برگزار شد و پیکر پاک این عالم ربانی در جوار امام زاده حمزة الرضا (ع) آرام گرفت.
کد خبر: ۶۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 06 December 2018

روز گذشته آیین تشییع و وداع با پیکر «سید میربابا سیدی» در شیروان برگزار شد و پیکر پاک این عالم ربانی در جوار امام زاده حمزة الرضا (ع) آرام گرفت.
شیروان دیروز یک پارچه در عزا بود و مردم این شهر به حق ارادت قلبی شان را به استوانه راستی و صداقت، زهد و تقوا، علم و عمل و کسی که مردم از او حدود یک صده زیستن اش جز پاکی و مجاهدت چیز دیگری ندیده بودند، نشان دادند.
دیروز اقشار مختلف مردم از تمام طیف ها از نقاط دور و نزدیک شهرستان گرد هم آمدند و در کوچه و بازار صحبت از دست دادن کسی بود که ملجا و مرهم بسیاری از مریدان و مردم شهرستان و خارج از شهرستان بود.
مردم و مسئولان استانی و شهرستانی دیروز در آیین تشییع «میربابا» سنگ تمام گذاشتند و پیکر پاک این عالم ربانی را با حضوری پر شکوه و به یاد ماندنی از مسجد جامع شیروان تا چهارراه دفاع مقدس بدرقه کردند.
نماز میت در این چهار راه به امامت آیت ا... «حسینی خراسانی» عضو مجلس خبرگان رهبری اقامه و پس از آن پیکر مرحوم «میربابا» به حرم مطهر امام زاده حمزة الرضا (ع) منتقل شد و «میربابا»ی شیروانی ها در جوار این امام زاده آرام گرفت.
«محمدرضا هاشمی» سرپرست استانداری قم، آیت ا... «حسینی خراسانی» عضو مجلس خبرگان رهبری، «رضا رجب زاده» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، امام جمعه و فرماندار و مسئولان شیروان، جمع زیادی از روحانیان و تعدادی از مدیران کل استان از چهره های شاخص حاضر در مراسم دیروز بودند.
وزیر کشور دیروز در پیامی فوت این عالم گران قدر را تسلیت گفت که در بخشی از آن آمده است: «خبر درگذشت روحانی بزرگوار و متقی جناب آقای حاج سید میر بابا سیدی که بخش زیادی از عمر گران بهای خویش را در گسترش آموزه های الهی و اعتلای ارزش های اخلاقی و اسلامی سپری نمودند موجب تالم و تاسف فراوان گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت فقدان این عالم بزرگوار و صاحب فضل و کرامت را که در واقع مظهر زهد و تقوا و مایه فخر و مباهات مردم شریف باب الرضا(ع)، استان خراسان شمالی به ویژه شهرستان شیروان است، از درگاه پروردگار متعال برای آن عالم جلیل القدر، رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان و عموم مردم ولایتمدار صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»
به گزارش خبرنگار ما، حاج «سید میربابا سیدی» متولد سال 1301 و از عالمان و زاهدان استان و اهل روستای «زو»ی شیروان بود که از جایگاه والایی در بین روحانیت و مردم برخوردار بود و بسیاری از مردم و شیفتگان اهل بیت (ع) از راه های دور و نزدیک به دیدارش می شتافتند و از هیبت و شکوه معنوی و کلامش بهره مند می شدند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار