علی مستوفیان :
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به منظور اجرای طرح بازنگری در محتوای موزه مردم شناسی و باستان شناسی بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 06 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، علی مستوفیان با بیان اینکه وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است، اظهار کرد: محتوای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان، بازنگری می شود.

مستوفیان تصریح کرد: این بازنگری و به روز رسانی محتوا در قالب دسترسی ها، شیوه های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی و... است.

وی همچنین از بهسازی سیستم حفاظتی مجموعه عمارت مفخم بجنورد خبر داد و عنوان کرد: طرح بهسازی سیستم حفاظتی این مجموعه با توجه به اهمیت آن، با اعتبار 400 میلیون ریال انجام می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: سیستم حفاظت الکترونیک و ترمیم و ایجاد سیستم های حفاظتی مورد نیاز در کنار سایر اقدامات مرمتی لازم در جهت ارتقاء مجموعه عمارت مفخم ادامه می یابد.

گفتنی است؛ عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار