مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش :
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش در خراسان شمالی گفت:کاهش مکالمات والدین با فرزندان یک زنگ خطر است
کد خبر: ۶۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 12 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی فرحناز مینایی پور در نشست تخصصی با مدیران مدارس دخترانه خراسان شمالی بابیان اینکه امسال طرح گفت‌وگوی بین نسلی در دستور کار قرارگرفته افزود: در خانواده بایستی به‌طور متوسط ۱۵۰۰ کلمه صحبت شود و این تعداد به ۵۰۰ کلمه تقلیل یافته و این ‌یک زنگ خطر است و عوامل متعدد همچون فضای مجازی، تک‌فرزندی، اشتغال پدر و مادر و مسائل اقتصادی باعث این امر شده لذا این طرح به این منظور در دستور کار قرارگرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: این گفتگو بودجه نمی‌خواهد و از مدیران مدارس می‌خواهیم که برای این منظور فضاهای مناسبی به وجود بیاورند و بر اجرای این طرح تأکید کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند اما فقط ۶ درصد از پست‌های مدیریتی این وزارت در اختیار بانوان است و پیگیر بخش‌نامه حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب ریاست جمهوری هستیم.

ذیل ریاست جمهوری معاونت امور زنان و خانواده تعریف‌شده که این معاونت در همه وزارتخانه‌ها مشاور دارد و تنها در دو وزارت خانه آموزش‌وپرورش و وزارت کشور مدیرکل برای این حوزه تعریف‌شده است.

وی در ادامه افزود: حوزه‌ی زنان در وزارت آموزش‌وپرورش دودسته مخاطب دارد که زنان و دختران هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش همچنین گفت: در کل کشور ۴میلیون کارمند فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱ میلیون کارمند خانم هستند و از این ۱ میلیون کارمند خانم، ۵۰۰ هزار نفر در آموزش‌وپرورش مشغول‌اند لذا اهمیت آموزش‌وپرورش در حوزه زنان به این گستردگی است و از طرفی نزدیک به ۱۴میلیون دانش‌آموز در کل کشور داریم که ۷ میلیون دانش‌آموز دختر است لذا کارکرد و ضرورت وجود دفتر امور زنان بسیار مهم است و اثرگذاری وسیعی دارد.

سهم ۶ درصدی بانوان از کرسی‌های آموزش و پروش بایستی به ۳۰ درصد افزایش یابد

مینایی پور تصریح کرد: در کل آموزش پرورش ۹۲۰ هزار کارمند داریم که ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد خانم هستند یعنی نزدیک به ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند اما فقط ۶ درصد از کرسی‌های حوزه میانی و ارشد آموزش‌وپرورش (پست‌های مدیریتی) این وزارت در اختیار زنان است و اگر بخواهیم نگاهی عدالت محور داشته باشیم بایستی نیمی از پست‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در آموزش‌وپرورش در اختیار بانوان باشد.

مشاور وزیر آموز و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه زنان فرهنگی فعالیت‌هایی در حال انجام است بیان داشت: یکی از حوزه‌های مهم که در حوزه زنان به آن معتقدیم و آن را پیگیری می‌کنیم بخش‌نامه‌ی حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب ریاست جمهوری است که به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و به‌واقع موفقیت بسیار خوبی محسوب می‌شود اما اینکه چقدر دستگاه‌های کشور به این مسئله توجه کردند دغدغه بسیار مهمی است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمکی که استانداری‌ها و مدیران کل خواهند داشت حضور زنان در پست‌های تصمیم‌ساز به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش افزایش یابد.

۳ساعت کاری زنان در هفته به ورزش اختصاص می‌یابد

مینایی پور با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که در حوزه زنان انجام‌شده تصریح کرد: امروز بعد از ۶ ماه تلاش بخش‌نامه تربیت‌بدنی زنان به همه استان‌ها ارسال شد مبنی بر اینکه زنان کارمند ۳ روز در هفته یک ساعت از ساعات اداری را به ورزش بپردازند و مدیران کل استان‌ها مکلف شدند که فضای ورزشی مناسب برای ورزش زنان ایجاد کنند.

دوره‌هایی برای پرورش مدیران زن طراحی و تأمین بودجه شده

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: تلاش‌هایی در حوزه‌ی غربالگری زنان انجام‌شده و همچنین دوره‌هایی برای پرورش مدیران زن طراحی و تأمین بودجه شده است و در این طرح زنان شایسته و لایق در کل کشور شناسایی و در جهت افزایش سطح شایستگی این دوره‌ها برگزار می‌شود و درنهایت این زنان به‌عنوان مدیران لایق و شایسته معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به حوزه دختران دانش‌آموز بیان داشت: از تمام مشکلات و دغدغه‌های مدارس دخترانه به‌ویژه مدارس شبانه‌روزی و خوابگاه‌ها آگاه هستم، متأسفانه حرکت‌ها خیلی آهسته و بروکراسی‌های اداری خیلی کند پیش می‌رود.

در تلاش هستیم که ایران‌خودرو تعدادی از مدارس شبانه‌روزی را تحت حمایت خود بگیرد

مینایی پور ادامه داد: در این حوزه تلاش داریم از ظرفیت شرکت‌ها به‌عنوان حامی معنوی مدارس شبانه‌روزی استفاده کنیم و الآن در تلاش هستیم که ایران‌خودرو تعدادی از مدارس شبانه‌روزی را تحت حمایت خود بگیرد و حامی معنوی شود و البته این مسئله و یافتن حامی کمی زمان‌بر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار