کد خبر: ۶۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 13 December 2018

راه یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه شهر‌‌ها محسوب می شود و نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی ایفا می کند.
شهرستان شیروان با 152 آبادی و حدود 50 درصد جمعیت روستایی همواره نیازمند توجه ویژه به زیرساخت هاست.
شیروان با داشتن چیزی حدود هزار کیلومتر راه روستایی در سه بخش مرکزی، قوشخانه و سرحد از گستردگی زیادی در این زمینه برخوردار و نیاز است توسعه، مناسب و ایمن سازی آن همواره مورد توجه قرار گیرد.
از طرفی کوهستانی بودن اغلب راه های این شهرستان باعث شده روستاییان به ویژه در فصل پاییز و زمستان با مشکلاتی در رفت و آمد رو به رو شوند.
یکی از شهروندان شیروانی با اشاره به گستردگی راه های روستایی این شهرستان اظهارمی کند: هنوز بسیاری از راه های شهرستان شیروان خاکی است و به آسفالت نیاز دارد.«هادی نیازی» می افزاید: تردد در این محورها به خصوص در ایام بارندگی به سختی انجام می شود.
وی با اشاره به نقش روستاها در تولید و اشتغال به لزوم تسهیل ارتباطات اشاره و تصریح می کند: توسعه نیافتن امکانات زیربنایی به مرور موجب مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.
«مسعود قربانی» یکی از اهالی روستای قلهک از وضعیت جاده این روستا در بخش مرزی قوشخانه گلایه و اضافه می کند: هر چند راه این روستا آسفالت شده اما کیفیت پایین آسفالت و وجود چاله های فراوان موجب خطرآفرین بودن این محور شده است.
یکی دیگر از اهالی با اشاره به وجود گردنه های زیاد در مسیرهای روستایی این شهرستان ابراز می کند: تردد در این گردنه ها به محض بارش برف یا در مواقع یخبندان مشکلاتی را برای روستاییان به همراه خواهد داشت که نیاز است در این خصوص توجه ویژه ای شود.
«با عصمت» که از اهالی روستای ده خان است از نبود شن و نمک در گردنه ها می گوید و ادامه می دهد: در فصل زمستان قرار دادن شن و نمک کافی در گردنه ها می تواند به حل مشکل تردد در این مسیرها تا رسیدن راهداران کمک کند.
در این باره رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان می گوید: بدون احتساب راه های بین دو روستا این شهرستان دارای 650 کیلومتر راه است.
«رضازاده» با بیان این که از این مقدار 480 کیلومتر برابر با 78 درصد محورها آسفالت شده است، می افزاید: با احتساب کل راه های قدیمی، بین روستایی و متروکه این شهرستان دارای 950 کیلومتر راه روستایی است.
وی با وجود پیگیری های چندین باره خبرنگار ما، اطلاعاتی از پروژه های مهم در دست اقدام و اعتبارات هزینه شده و اعتبارات لازم برای آسفالت محورهای باقی مانده ارائه نکرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان نیز ابراز می کند: کل راه های اصلی، فرعی و روستایی شیروان هزار و 80 کیلومتر است که با 32 دستگاه خودرو و ظرفیت 36 نیروی انسانی این اداره خدمات ارائه می‌کند.
«جوان» با اشاره به شناسایی 10 نقطه حادثه خیز در این شهرستان ادامه می دهد: در همه محورهای روستایی این شهرستان محدودیت سرعت وجود دارد و حداکثر سرعت در این محورها 60 کیلومتر است.
وی با اشاره به این که اخیراً در نقاط پرتصادف همچون محور گلیان، مسیر زیارت به لوجلی و محور روستای اوغاز تابلوهای پیش آگاهی با مساحت حدود 9 مترمربع نصب شده است، اظهار می کند: بسیاری از رانندگان با این توجیه که بستن زنجیر چرخ به لاستیک صدمه می زند هنگام بارش برف و لغزندگی جاده‌ها از بستن آن خودداری می کنند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار