همزمان با هفته قرآن و عترت؛
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره نمایش خیابانی و نمایش نامه نویسی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۶۹۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 13 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ابوالحسن حیدری، با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با هدف بهره گیری از آموزه های قرآنی در زندگی، کار، خانواده، تعاون و همکاری در نیکی ها، نگاه هنرمندانه به شعار سال١٣٩٧ ( حمایت از کالای ایرانی) و بهره مندی از آن و استفاده از داستان ها ،فرهنگ ها ، بازی ها و رسوم بومی محلی استان در آثار نمایشی برگزار خواهد شد.

وی، ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی، ثبات خانواده، فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه جمعی، حقوق شهروندی، تحکیم خانواده و آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد ، طلاق ، خشونت ، فضای مجازی را از موضوعات برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

حیدری، با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره، اظهار کرد: نمایش های خیابانی و متون نمایشی در بخش نمایش نامه نویسی می بایست در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشند، به آثار راه یافته در بخش خیابانی کمک هزینه پرداخت خواهد شد و گروه های شهرستانی می توانند چهار نسخه از فیلم نمایشی خود را به دبیرخانه ارسال نمایند یا با حضور در مرکز استان نمایش خود را مورد بازبینی قرار دهند .

وی، آخرین مهلت ارسال ایده ، طرح و متن نمایشی در بخش تئاتر خیابانی را ٢٥ آذرماه ، بازبینی آثار خیابانی را یکم بهمن ماه سال جاری و اعلام آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را سوم بهمن ماه اعلام کرد.

حیدری همچنین اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال متون نمایشی بخش نمایشنامه نویسی یکم بهمن ماه و زمان برگزاری مراسم اختتامیه هم دهم بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار