اکران یک فیلم دارای سکانس های هنجارشکن در یک سینمای بجنورد طی هفته گذشته با واکنش های مختلفی رو به رو شد. مردم خواستار واکنش قاطع متولیان فرهنگی در خصوص کوتاهی صورت گرفته در این باره شدند.
کد خبر: ۶۹۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 15 December 2018

اکران یک فیلم دارای سکانس های هنجارشکن در یک سینمای بجنورد طی هفته گذشته با واکنش های مختلفی رو به رو شد. مردم خواستار واکنش قاطع متولیان فرهنگی در خصوص کوتاهی صورت گرفته در این باره شدند.
یکی از شهروندان در همین باره گفت: از آن جایی که سینماها زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند ما منتظریم ببینیم درخصوص این هنجارشکنی چه اقدامی از سوی متولیان فرهنگی و این اداره کل صورت خواهد گرفت. وی اضافه کرد: بالاخره مردم می خواهند بدانند مقصر کیست؟ کوتاهی در نظارت بوده یا داستان دیگری دارد؟
شهروندی دیگر گفت: چرا با آبروی بجنورد بازی می شود؟ چرا فیلمی که هنوز آماده پخش نشده روی پرده سینما می رود و چنین افتضاحی را به بار می آورد؟
یک شهروند دیگر هم با اشاره به پخش یک فیلم هنجارشکن در یکی از سینماها گفت: انتظار مردم این بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی سینماها با گذشت چند روز از پخش یک فیلم پرحاشیه نظر خود را درباره این اتفاق اعلام می کرد. اگر چه روی شیشه این سینما برگه ای نصب شده که روی آن نوشته شده بود؛ «به اطلاع می رسانیم به علت تعمیرات داخلی سالن تا اطلاع ثانوی، سینما تعطیل است» اما طبق گفته رئیس کل دادگستری، سینما پلمب شده است. طبق اطلاعات ارائه شده، فیلم مذکور بدون پروانه نمایش پخش شده است. شنیده ها همچنین حکایت از این داشت که در پی پخش این فیلم، جلسه شورای تأمین تشکیل شده است.آیت ا... «یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی روز گذشته در خطبه های نماز جمعه بجنورد از تعبیر افتضاح فرهنگی در یک سینمای بجنورد در این خصوص استفاده کرد و گفت: حیف است هم استانی ما در دهه محرم مردم را در جایی جمع کند و آن‌ها را برای تفسیر قرآن بنشاند و همان جایی که در آن تفسیر قرآن گفته‌اند، گناه تولید و اختلاط زن و مرد ایجاد شود؛ این درست نیست. یا هیئت را جمع یا سینما را جهت‌دهی درست کنید؛ این ها با هم نمی‌شود. او بیان کرد: جایی که تفسیر قرآن می‌گویند جای تولید گناه نیست. ما مسائل را می‌دانیم ولی صلاح نیست همه چیز را بدون پرده عرض کنیم و همین بس که در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
در همین حال رئیس کل دادگستری خراسان شمالی روز پنج شنبه گفت: درباره پخش فیلم با محتوای مبتذل در یکی از سینماهای بجنورد با تشکیل پرونده در این خصوص دادستان به این مسئله ورود کرده و اکنون این سینما پلمب شده است و مدیران متولی امر فرهنگی و در بعد سینما باید درباره این موضوع پاسخگو باشند. حجت الاسلام «جعفری» افزود: مردم متدین و انقلابی ما نسبت به پخش فیلم با محتوای مبتذل در این سینما معترض هستند و نظارت ها باید به موقع انجام شود و اگر مسئولان می گویند از این موضوع مطلع نبودند این نشانه بی مسئولیتی، عدم احساس مسئولیت و عدم تعهد است. وی تصریح کرد: ما میراث دار خون شهدا در آستانه عمر 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و باید مراقب باشیم عواطف دینی مردم خدشه دار نشود و دستگاه قضایی اجازه تکرار چنین رفتارهایی را نخواهد داد و با متخلفانی که عواطف دینی مردم را خدشه دار می کنند مقابله می کند. وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در بحث شادی و نشاط مردم و اعتلای فرهنگ بومی و محلی در کنار مسئولان فرهنگی استان هستیم، در بحث بی‌حرمتی به فرهنگ دینی هیچ نوع اغماضی نداریم و با قاطعیت برخورد می‌کنیم.
یکی از تماشاچیان حاضر در زمان پخش فیلم در سینمای یاد شده در این باره گفت: این فیلم حاوی صحنه‌های دور از شأن بود و باعث شد چند مسئول حاضر در مراسم سینما را ترک کنند و سبب پلمب سینما شد. شنیده های خبرنگار ما حاکی است: فیلم سینمایی پخش شده دانلود شده بود.
یک منبع موثق نیز در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بخش هایی از این فیلم هنگام اکران زبان اصلی بود و ادیت و روتوش نشده و قسمت هایی از سکانس های غیراخلاقی آن هنگام اکران با دور تند رد شده بود. یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: روز شنبه (امروز) تصمیمات نهایی درباره این سینما گرفته خواهد شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار