در همایش استانی صبر مطرح شد:
طی سال گذشته 13 محکوم به قصاص و طی 6 ماه نخست امسال نیز 5 محکوم به قصاص در خراسان شمالی با بخشش خانواده های مقتول از رفتن بالای چوبه دار نجات یافتند.
کد خبر: ۶۹۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 15 December 2018

طی سال گذشته 13 محکوم به قصاص و طی 6 ماه نخست امسال نیز 5 محکوم به قصاص در خراسان شمالی با بخشش خانواده های مقتول از رفتن بالای چوبه دار نجات یافتند. دبیر ستاد ملی صبر در کشور با بیان این مطلب در همایش استانی صبر در سالن اجتماعات دادگستری خراسان شمالی افزود: ستاد ملی صبر یک ستاد فرا قوه ای و هدف از آن ترویج صلح، بخشش و رضایت است که این 3 در کلمه صبر نهفته شده اند. «خشرو» افزود: ستاد ملی صبر، سیاست های لازم را در خصوص ترویج صبر در کشور تبیین می کند و اعضای ستاد استانی شامل قضات، ریش سفیدان و حامیان صلح هستند که فعالیت های میدانی را انجام می دهند. وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی سال گذشته با عفو 13 محکوم به قصاص جزو 5 استان کشور از این حیث قرار گرفت. معاون فرهنگی قوه قضاییه نیز در این همایش ستاد ملی صبر را متعلق به همه و یک امر ملی دانست که مشارکت همگان را می طلبد. حجت الاسلام «صادقی» با اشاره به نام گذاری خراسان شمالی به نام گنجینه معرفت ها خواستار راه اندازی پویش های مردمی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ صبر و بردباری در استان شد و اظهارکرد: ریش سفیدان و اعضای شوراهای حل اختلاف، اعضای اصلی این ستاد در بحث عملیاتی هستند و تاکنون قدم های زیادی در ترویج فرهنگ بخشش در جامعه به ویژه در این استان برداشته اند. وی فرهنگ صلح و سازش را از مهم ترین مباحث ارزش ها و فرهنگ اسلامی برشمرد و بیان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و عالمان ایران زمین صبر و بردباری در رأس انسانیت قرار دارد. وی همچنین دادستان بجنورد را نمونه فردی دانست که در عین قدرت از قصاص قاتل یکی از اعضای خانواده اش گذشت. رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این همایش، صبر را لازمه تعاملات اجتماعی دنیای امروز دانست و گفت: این مسئله در سرمایه معنوی دین ما آمده و از مؤلفه‌های ضروری و اثربخش در جامعه و متأسفانه در زندگی اجتماعی مورد غفلت واقع‌ شده است. حجت الاسلام «جعفری» با اشاره به نگاه دستگاه قضا به گسترش فرهنگ صلح‌سازی و ترویج صبر بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای کارمندان دستگاه قضایی و خانواده‌های آنان در چند سال اخیر شروع‌شده و در حال ادامه یافتن است. وی وظیفه اصلی دستگاه قضا را تظلم خواهی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی پنجره‌ای به‌سوی مخاطبان و برنامه‌های متنوعی را برای اقشار مختلف برگزار کرده است. وی خاطرنشان کرد: در دادگستری خراسان شمالی در راستای تکریم ارباب رجوع به شکایت شاکیان از رفتار کارکنان و قضات همه روزه و به سرعت رسیدگی می شود. وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: این معاونت طی سال های اخیر توانسته رتبه برتر را در میان استان‌های مختلف کسب کند.
آخرین وضعیت پرونده اختلاس در سازمان صمت
رئیس کل دادگستری استان همچنین در حاشیه این همایش در خصوص آخرین وضعیت پرونده اختلاس در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مدیر متهم این پرونده هم اکنون با قید وثیقه آزاد و روند رسیدگی به این پرونده در حال طی شدن است.
آخرین وضعیت اجرای حکم بابک زنجانی
 معاون فرهنگی قوه قضاییه هم در حاشیه این همایش  در خصوص آخرین وضعیت اجرای حکم بابک زنجانی گفت: باید تمام اموال مورد اختلاس این متهم به بیت‌المال بازگردد سپس حکم اعدام وی اجرا شود. حجت الاسلام «صادقی» افزود: بخشی از اموال  «زنجانی» در خارج از کشور شناسایی شده است که اکنون به آن ها دسترسی نداریم و مردم عجله نکنند. وی همچنین از اقدام برای تسویه مطالبات مردم از مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: برخی از مطالبات مردم با استفاده از نقدینگی این مؤسسات پرداخت‌ ‌شد و بقیه مطالبات آن ها با فروش اموال ضبط‌ شده این موسسات در زمان مناسب بازپرداخت‌ می شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار