حسین فرخنده :
در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با فرماندار اسفراین مطرح شد: بزرگداشت"ابوالعباس اسفراینی" سال ٩٨ در اسفراین برگزار می شود
کد خبر: ۶۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 18 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در دیدار با فرماندار اسفراین، با بیان اینکه نگاه این اداره کل در برنامه ریزی شهرستان محوری است، اظهار داشت: در این راستا با استفاده از منابع استانی و ملی در هم افزایی فعالیت های سازنده می توان از جشنواره های استانی در شهرستان ها نام برد.

فرخنده، با اشاره به ابلاغ تفاهم نامه "گذر فرهنگی" از سوی وزارت ارشاد اسلامی برای استان هاو شهرستان ها گفت: این تفاهم نامه به شهرداری های استان ارسال شده است .

وی، اضافه کرد: این طرح در مکان های عمومی که تجمع افراد زیاد و محل گذر مردم است برای ارائه هنر هنرمندان و دیده شدن آثا و تولیدات آنها در فضایی که ازسوی شهرداری ها میتواند فراهم شود قابل اجراست .

حسین فرخنده، وجود مفاخرو مشاهیر فراوان را از مزیت های نسبی اسفراین ذکرکرد و گفت: معرفی و شناسایی مفاخر و مشاهیر بزرگ شهرستان و وصل شدن به این ریشه های فرهنگی و علمی به مواجهه منطقی جوانان با تغییرات برق آسای جامعه امروز کمک می کند .

وی، خواستار حمایت همه جانبه دستگاه ها و ادارات برای معرفی مفاخر اسفراین شد.

وی، درادامه این دیدار به کتابخانه در حال ساخت شهرستان اسفراین اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با ٩٢ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل می باشد که امید است در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان اسفراین هم در این دیدار با بیان اینکه در معرفی مفاخرو مشاهیر بزرگ شهرستان کوتاهی شده گفت: از مطالبات ما معرفی مفاخرو مشاهیر شهرستان است که به شناخت شهرستان و استان کمک می کند .

طاهر رستمی افزود: با نماد سازی مشاهیر و مفاخر میتوان جوانان را به سمت این نخبگان سوق داد و درآینده شاهد مشاهیر بیشتری در شهرستان باشیم .

وی گفت: برگزاری همایش های علمی برای مشاهیر شهرستان با هزینه پایین و خروجی بالا با کمک دانشگاهیان امکان پذیر است رستمی افزود: پیشنهاد شده هر سال یک دانشگاه روی معرفی یکی ازمشاهیرو مفاخر شهرستان برنامه ریزی کند .

رستمی، از برگزاری بزرگداشت "ابوالعباس اسفراینی" از مشاهیراین شهرستان در دوره غزنویان ، در نیمه نخست سال ٩٨ خبر داد و گفت: رسانه ها در معرفی مشاهیر شهرستان ورود کنند .

وی، گفت: بخش زیادی از کار این کتابخانه اسفراین انجام شده و مشکل تجهیزات گرما و سرمایشی این کتابخانه باقی مانده که منتظر تامین اعتبارات است .

رستمی، افزود: این پروزه از مطالبات مردمی است و باید تلاش کنیم حتما این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار