حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش 55درصدی شمار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از ارگ تاریخی بلقیس اسفراین طی 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 02 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، حبیب یزدان پناه با بیان اینکه طی 9 ماهه ابتدای امسال 60 هزار و 892 گردشگر داخلی و خارجی از ارگ تاریخی بلقیس بازدید کردند، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

یزدان پناه افزود: در مدت مشابه سال گذشته 39 هزار و 337 نفر از این ارگ تاریخی بازدید کردند که امسال با توجه به اجرای برنامه هایی از جمله نوروزگاه و تبلیغاتی که انجام شد، مردم بیشتر برای بازدید از این بنای خشتی و تاریخی راغب شدند.

وی با اشاره به انجام 9 فصل کاوش در ارگ تاریخی بلقیس، اظهار کرد: پروپوزال فصل دهم کاوش آماده شده است و در اردیبهشت ماه سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی از ساماندهی و مطالعات زیرساخت های گردشگری در این محوطه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه محوطه تاریخی بلقیس یک مجموعه 200 هکتاری است، با هدف اجرا و ساماندهی ورود و خروج گردشگران در مجموعه و احیاء ساختار معماری مجموعه، با انجام مرمت برج و باروی شارستان و برج و باروی ارگ به طور همزمان در بخش زیرساخت ها نیز نسبت به ایجاد بلوک هایی برای ساخت سوئیت برای پژوهشگران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پژوهشگاه و موزه اقدام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه محوطه تاریخی ریوی نیز در شهرستان مانه و سملقان از نوروز 1398 پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، افزود: این محوطه تاریخی یکی از شهرهای مهم دوران هخامنشی در شمال شرق محسوب می شود.

یزدان پناه تصریح کرد: با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این اثر تاریخی در شهرستان مانه و سملقان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با همکاری موسسه باستان شناسی آلمان، برنامه منظمی را تحت عنوان "پروژه باستان شناسی ریوی" برای کاوش و پژوهشهای باستان شناسی برنامه ریزی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار