حجت الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: با سنددار کردن ۳۴۰ موقوفه، موقوفات دارای سند استان به سه هزار و ۵۶۰ مورد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 02 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومیاین اداره ،حجت الاسلام عظیم آسوده اظهار داشت: با سنددار کردن ۳۴۰ موقوفه در ۹ ماهه اول امسال جمع موقوفات دارای سند استان به سه هزار و ۵۶۰ مورد افزایش یافت.
وی افزود: همچنین از مجموع ۱۱ هزار و ۴۹۲ رقبه استان نیز ۶ هزار و ۳۵۰ رقبه هم اینک دارای سند هستند.
حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: از موقوفات باقی مانده تعدادی به دلیل اینکه جزو اموال غیرمنقول هستند قابلیت اخذ سند را ندارند.
وی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، اظهار داشت: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس سهمیه تعیین شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، امسال باید سه هزار موقوفه استان دارای سند شود.
وی افزود: با وجود این، با توجه به اینکه سنددار کردن این موقوفات زمانبر است و باید در نوبت اجرا در سازمان ثبت اسناد قرار گیرد شاید به سهمیه مورد نظر نرسیم.
حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: بر اساس برنامه سازمان اوقاف، سنددار کردن تمامی موقوفات و رقبات باید در ۲ تا سه سال آینده عملی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.
استان خراسان شمالی دارای پنج هزار و ۵۸۷ موقوفه و ۱۱ هزار و ۴۹۲ رقبه است.
از مجموع موقوفات استان ۳۹ موقوفه در سال جدید به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار