حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از انعقاد تفاهم نامه دوجانبه به منظور همکاری مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 06 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، حبیب یزدان پناه با بیان اینکه زمینه های همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وجود دارد، اظهار کرد: تهیه و تنظیم تفاهم نامه مشترک برای تبیین اصول و مبانی برنامه ها و اقدامات دوسویه لازم و ضروری است.

یزدان پناه با اشاره به وجود منابع و ظرفیت‌های گوناگون فرهنگی، طبیعی، تاریخی، اقوام، ابنیه و محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها، صنایع دستی بومی و هنرهای سنتی و خصوصاً گردشگری طبیعی و بوم‌گردی در استان، افزود: با هدف فراهم ‌آوردن زمینه‌های اشتغال پایدار و تأثیر مثبت بر روند حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، این تفاهم نامه تنظیم و مبادله شد.

وی شناخت و بهره مندی از آثار فرهنگی-تاریخی، طبیعی و هنرهای سنتی منطقه، شناخت و پژوهش، حفاظت و احیاء، ارتقاء و بهره برداری خردمندانه و تعامل سازنده و هدفمند با حیات فرهنگی-اجتماعی و اقتصادی، تقویت حس مسئولیت جوامع بومی و تحکیم هویت فردی و اجتماعی افراد منطقه را از اهداف این تفاهم نامه همکاری برشمرد.

وی با اشاره به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تأمین اعتبار به منظور مطالعه علمی پتانسیل های گردشگری روستاهای پایلوت منتخب جهت بهره برداری اقتصادی و در صورت امکان الحاق به مطالعات تلفیقی طرح های مرتعداری، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای گروه های توسعه روستایی و جوامع محلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری و تخصیص مدرس و مربی مجرب از جمله این تعهدات است.

یزدان پناه اظهار کرد: همچنین همکاری برای برگزاری تورهای گردشگری تخصصی در منطقه، شناسایی پتانسیل های موجود در زمینه صنایع دستی و گردشگری در روستاهای پایلوت مدیریت جامع حوزه آبخیز استان و همچنین شناسایی و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در روستاهای پایلوت نیز از تعهدات اداره کل منابع طبیعی در این تفاهم نامه مشترک است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی مطلوب از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه، زمینه های توسعه و رونق حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فراهم آمده و ضمن اشتغالزایی گام های موثری جهت خدمت به مردم شریف این منطقه برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار