استاندار خراسان‌شمالی :
استاندار خراسان‌شمالی درنشست ستاد گازرسانی به مدارس و برق‌رسانی به روستاهای استان بر جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس در مناطق روستایی و دورافتاده تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 08 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی در ستاد گازرسانی به مدارس و برق رسانی به روستاهای استان اظهار کرد: در سفر به شهرستان فاروج بحث برچیدن بخاری های نفتی و گازرسانی به مدارس و برق رسانی به روستاهای باقیمانده استان به عنوان اولویت کاری استان مطرح شد و در این سفر تاکید کردیم اعتبارات لازم برای تحقق این اهداف تامین می شود.

وی خطاب به فرمانداران و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، یادآور شد: بازه زمانی تعیین شده برای گازرسانی به مدارس یک ماه است بنابراین در گام نخست باید تعداد این مدارس مشخص باشد.

شجاعی افزود: تا ۲۴ ساعت آینده آمار و ارقام مدارس نیازمند گازرسانی توسط سازمان نوسازی مدلرس و آموزش و پرورش اعلام و بلافاصله برای تایید و بررسی نهایی به فرمانداری ها و سپس بخشداری ها ارسال شود و روز دوشنبه این هفته زمان اعلام فهرست نهایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات مدارس مانند نیاز به برق رسانی و گازرسانی در این فهرست مشخص باشد تا تقسیم وظایف به درستی انجام گیرد و شرکت تامین کننده بخاری های نیز با ترک تشریفات در بازه های زمانی مختلف تا ۱۵ روز آینده بخاری ها را تامین و با رعایت اصول ایمنی کار نصب را انجام دهد.

استاندار خراسان‌شمالی ادامه داد: طی صحبت با قائم مقام وزیر کشور قول مساعدت برای تامین اعتبار داده شده است و اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان باید پیگیر باشند و تاکید دارم برای اجرای این طرح بهانه نیاورید.

شجاعی بار دیگر بازه زمانی یک ماهه برای اجرای طرح گازرسانی به مدارس را یادآور شد، گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تمامی نیروهای خود را به طور کامل برای اجرای این طرح به خدمت بگیرند و مکاتبات ستاد را سریعا پاسخ دهند و معطل کسی نشوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: در طرح گازرسانی به مدارس اولویت با مناطق دورافتاده روستایی است، زیرا در زمان بروز حادثه در مناطق نزدیک تجهیزات اطفای حریق وجود دارد اما تبعات این حادثه در مناطق دورافتاده بسیار سنگین است.

شجاعی خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی خود تاکید کرد: در بحث گازرسانی به مدارس دچار چانه زنی فرمانداران و مردم نشوید و روند اجرای طرح مطابق با برنامه زمان بندی و مسیر تعیین شده پیش برود.

وی ادامه داد: برخی مدارس در کانکس ها برپا هستند که تا فردا ظهر کارشناسان مربوط راهکار اجرایی چگونگی برچیدن بخاری های نفتی با رعایت ایمنی بالا را ارائه دهند و در خصوص مدارس عشایری استان نیز منطبق بر قانون مشکلات بررسی و تقسیم وظایف انجام گیرد.

وی گفت: در مورد مدارس تخریبی استان نیز اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و فرمانداران بازه زمانی انتقال دانش آموزان به مدارس تازه تاسیس را اعلام کنند و این جابجایی هر چه سریع تر انجام و مدارس تخریبی، تخریب شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار