علی مستوفیان :
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به منظور انجام مطالعات طرح مقاوم سازی و استحکام بخشی آیینه خانه مفخم خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 10 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، علی مستوفیان اظهار داشت: این اعتبار به منظور مطالعات تکمیلی و در راستای رفع مشکلاتی که پس از زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته برای این بنای تاریخی رخ داد، هزینه می شود.

مستوفیان تصریح کرد: همچنین میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای ساماندهی و احیای باغ تاریخی مفخم درخواست شده که قول مساعدت از سوی سازمان میراث فرهنگی برای اختصاص این اعتبار داده شده است.

وی با بیان اینکه وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است، اظهار کرد: محتوای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان در حال بازنگری است.

وی تصریح کرد: این بازنگری و به روز رسانی محتوا در قالب دسترسی ها، شیوه های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی و... است.

گفتنی است؛ عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار