نماینده ولی‌فقیه:
همسران جانبازان پرستاران گمنامی هستند که عاشقانه و بی‌منت از یادگاران انقلاب و دوران دفاع مقدس پرستاری می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 13 January 2019

همسران جانبازان پرستاران گمنامی هستند که عاشقانه و بی‌منت از یادگاران انقلاب و دوران دفاع مقدس پرستاری می‌کنند. نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، صبح دیروز با بیان این مطلب در بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، ضمن تبریک این روز به پرستاران اظهارکرد: اگر حرکت حضرت زینب کبری(س) بعد از صحنه عاشورا نبود و اگر بعد از آن بانوی بزرگوار اهل‌بیت (ع) روشنگری نمی‌کردند، حادثه‌ عاشورا در تاریخ به ثبت نمی‌رسید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، آیت‌ا... «ابوالقاسم یعقوبی» افزود: حضرت زینب(س) در روز عاشورا تنها پناهگاه اهل‌بیت امام حسین(ع) و ایشان مرهم زخم‌های بیماران و کودکان در آن حادثه تاریخی بودند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پرستاران مانند فرشته‌های نجات و رحمت برای بیماران‌اند و زمانی که بیمار دستش از همه‌جا و همه افراد کوتاه است و در ساعاتی که همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار بالای سرش نیستند، چشم امید او بعد از خدا به دستان پرستار و این پرستار است که همچون فرشته‌ای دلسوز به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می‌دهد. امام‌جمعه بجنورد ضمن تقدیر از زحمات پرستاران در اماکن بهداشتی و درمانی تصریح کرد: لبخند پرستار به بیمار دل ‌افسرده، جانِ دوباره می‌دهد و اوست که در ایام نقاهت و بیماری همدم و همراز و موجب تسکین دردهای بیمار می‌شود و ممکن است این اعمال پرستار از چشم مدیران، مردم و خانواده بیمار مغفول بماند اما نزد خداوند متعال فراموش نمی‌شود. وی با اشاره به زحمات و خدمات دلسوزانه همسران جانبازان که بدون منت و عاشقانه از جانبازان عزیزی که برای عزت و استقلال این کشور جان‌شان را ایثار کردند، افزود: باید ‌روز پرستار را به همسران جانبازان هم تبریک گفت زیرا پرستاران گمنامی هستند که همچون شمع در کنار این عزیزان می‌سوزند و از آن‌ها با شرایط بسیار دشوار و طولانی پرستاری می‌کنند.
گفتنی است در این دیدار آیت‌ا... «یعقوبی» با اهدای شاخه‌ گل از خدمات شایسته پرستاران تقدیر کرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار