نشست مشترک استاندار و نمایندگان با رئیس سازمان برنامه و بودجه
رئیس مجمع نمایندگان استان از پیگیری ویژه جذب اعتبار برای پروژه محور بجنورد-گلستان در دیدار نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 16 January 2019

رئیس مجمع نمایندگان استان از پیگیری ویژه جذب اعتبار برای پروژه محور بجنورد-گلستان در دیدار نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.
«علی قربانی» دو هفته پس از مصوبه نخستین نشست مشترک نمایندگان 3 قوه برای حذف جاده مرگ مبنی بر پیگیری نمایندگان استان برای جذب اعتبارات گفت: دوشنبه شب، طی جلسه مشترکی که مجمع نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند تخصیص اعتبار برای محور بجنورد- گلستان به صورت ویژه و به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای گفت و گو مطرح شد.
وی ادامه داد: در این جلسه به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان این موضوع را به «نوبخت» گوشزد کردم که خراسان شمالی تنها استانی است که حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد و با آن که استان های هم جوار ما محورهای اصلی شان 4 خطه است اما هنوز 70 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد- گلستان تکمیل نشده است. نماینده 5 شهرستان استان خاطرنشان کرد: در این جلسه خطاب به «پورمحمدی»، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفتم هر چند اعتبار 165 میلیارد تومانی مصوب سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی برای محور بجنورد- گلستان تخصیص یافته اما این اعتبار در استان های خراسان رضوی و گلستان نیز هزینه شده، به همین دلیل مهم ترین مصوبه سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
وی با بیان این که برای تکمیل این پروژه به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کردم حداقل اکنون 100 میلیارد تومان به این محور اختصاص داده شود تا شرکت های فعال در این پروژه بتوانند با تزریق آن به فعالیت راه سازی شان ادامه دهند.
وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از شنیدن اظهارات ما درخصوص اهمیت این محور به «پورمحمدی» دستور داد تخصیص این میزان اعتبار را پیگیری کند.
وی تصریح کرد: در پایان جلسه به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفتم پیگیری برای اجرای این دستور را در اولویت برنامه های خود قرار دهد تا به سرانجام برسد. همچنین هفته آینده دیداری با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت که به طور مجدد تخصیص اعتبار برای این پروژه و همچنین دیگر پروژه های زیربنایی در راه و شهرسازی را از وزیر راه و شهرسازی خواستار خواهیم شد.
«قربانی» تخصیص اعتبار برای پروژه احداث راه آهن و مشکلات پروازهای فرودگاه بجنورد را دیگر محورهای اصلی جلسه مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دانست و گفت: نبود حتی یک کیلومتر خط ریلی، کمبود پرواز هواپیما در فرودگاه مرکز استان و نبود حتی یک کیلومتر آزاد راه برای این که سرمایه گذار به این استان نیاید کافی است. از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستیم برای جبران عقب افتادگی خراسان شمالی به بحث ایجاد زیرساخت های اساسی نگاه ویژه ای داشته باشد.
وی ادامه داد: اعتبارات توازن منطقه ای در مجلس با هدف جبران عقب افتادگی استان های کمتر توسعه یافته تصویب شد اما به دلیل تخصیص نیافتن کامل ردیف این اعتبارات برای خراسان شمالی باعث شده است استان ما همچنان در بسیاری از شاخص های توسعه از میانگین کشوری عقب تر باشد، به همین دلیل از «نوبخت» خواستیم تا اعتبارات ردیف توازن استان را به طور صد درصد تخصیص دهد. به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان، دولت به خراسان شمالی 500 میلیارد تومان از محل سفر رهبری و 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان بدهکار است و در این جلسه خواستار پرداخت طلب استان نیز شدیم.
وی تصریح کرد: به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتم این که مطالبات استان توسط دولت پرداخت شود کافی است ما اعتبار اضافه ای نمی خواهیم.
این نماینده استان در مجلس، تدارک سفر ریاست جمهوری به استان در اسفند و بهره برداری از کارخانه شمش آلومینا را از موضوعات دیگر مطرح شده در این دیدار برشمرد و تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای پروژه های آب و فاضلاب در شهرهای مختلف، اجرای پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان، تخصیص اعتبار 60 میلیارد تومانی جاده های روستایی و تخصیص اعتبار برای تکمیل دیگر پروژه های ناتمام ملی در استان از دیگر مواردی بود که در دیدار نمایندگان و مسئولان استانداری خراسان شمالی با مسئولان ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح و پیگیری شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار