رئیس مجمع نمایندگان استان خبر داد:
صندوق توسعه ملی با تصویب اعضای هیئت امنا 350 میلیارد تومان به احداث راه آهن اسفراین- جوین- شیروان برای امسال و 700 میلیون دلار نیز برای طرح جی تی تی پی پتروشیمی تخصیص می دهد.
کد خبر: ۷۰۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 27 January 2019

صندوق توسعه ملی با تصویب اعضای هیئت امنا 350 میلیارد تومان به احداث راه آهن اسفراین- جوین- شیروان برای امسال و 700 میلیون دلار نیز برای طرح جی تی تی پی پتروشیمی تخصیص می دهد. رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی عصر روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما از دیدار مجمع نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس صندوق توسعه ملی کشور خبر داد و گفت: اختصاص اعتبار برای اجرای راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان، تخصیص اعتبار برای اجرای طرح جی تی تی پی و شرایط پرداخت بهتر تسهیلات برای اجرای طرح های گردشگری در استان محور صحبت های جلسه روز گذشته نمایندگان و مسئولان اجرایی استان با «مرتضی شهیدزاده» بود.
«علی قربانی» افزود: در این دیدار، رئیس صندوق توسعه ملی وعده داد با تصویب اعضای هیئت امنای صندوق توسعه ملی در اسفند امسال سالانه به مدت 4 سال مبلغ 350 میلیارد تومان برای احداث راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان تخصیص می یابد. وی تصریح کرد: رئیس صندوق توسعه ملی همچنین وعده داد مطابق مصوبه رئیس جمهور در سفر به خراسان شمالی در سال 94 با طی شدن روند اجرای طرح جی تی تی پی در پتروشیمی خراسان شمالی 700 میلیون دلار برای این طرح تخصیص می یابد. نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارکرد: در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح های گردشگری و بوم گردی در استان نیز مقرر شد سهم آورده سرمایه گذار برای اجرای طرح های گردشگری در استان از 25 به 10 درصد و میزان سود تسهیلات از 14 درصد به 10 درصد کاهش و مدت زمان پرداخت تسهیلات نیز از 8 سال به 12 سال افزایش یابد.
وی همچنین از دیدار مجمع نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد و گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این دیدار مطابق دستور وزیر راه و شهرسازی وعده داد علاوه بر شرکت «تابان» که دو روز در هفته مقرر شده است پرواز در مسیر بجنورد به تهران را برقرار کند، یک شرکت هواپیمایی دیگر نیز دو پرواز را برقرار می‌کند تا با 3 پروازی که در گذشته وجود داشته است در تمام طول هفته فرودگاه بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار