محمدعلی شجاعی :
استاندار خراسان شمالی در آیین آغاز اجرای طرح های بسیج سازندگی که به طور ویدئوکنفرانس همزمان با ۴۰ هزار طرح دیگر در کشور انجام گرفت، مطرح کرد: برای اجرای ۱۶۸۰ طرح بسیج سازندگی در استان، همگام و همراه خواهیم بود.
کد خبر: ۷۱۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 04 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در این مراسم اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تداوم آن پدیده ای نوظهور در جهان است که وقتی به مسیر طی شده آن نگاه می کنیم، سراسر توفیق است.
وی افزود: توکل صرف بر خدا و اتکا بر قرآن و اسلام، وحدت و انسجام مردمی و حرکت پشت سر امام راحل و مقام معظم رهبری از شاخص های اصلی برچیده شدن یک رژیم پنجاه ساله و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی است؛ عقل و منطق حکم می کند امروز نیز برای عبور از جنگ اقتصادی بر این شاخص ها تکیه کنیم.
وی ادامه داد: هم زمان با آغاز 40 هزار طرح بسیج سازندگی در کشور، هزار و 680 طرح برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در این استان اجرایی می شود که با توجه به میانگین جمعیتی، سهم خراسان شمالی از طرح های روستایی و مناطق محروم بسیج سازندگی بالاست. وی تصریح کرد : از نگاه مدیریتی، تنوع این پروژه ها زیاد است و بسیج سازندگی به ازای هر هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی و محروم کشور، یک طرح اجرا می کند. وی خاطر نشان کرد: این 40 هزار طرح باید در بازه زمانی 4 الی 6 ماه به مرحله بهره برداری برسد که تحقق این هدف مستلزم کار فراوان است.
دکتر شجاعی با بیان این که تنها مرگ بر آمریکا گفتن، قطعا شعاری بیش نیست و نتیجه ای در بر نخواهد داشت، افزود: برخی مدیران نسبت به ضرب الاجل ها برای انجام کارها گلایه مند هستند اما این مشی کاری من است و بنده راه حل عبور از مشکلات کشور را در کار کردن می دانم. وی در عین حال تاکید کرد: تیم کاری استان بسیار همراه و همگام هستند و تلاش داریم تنها بر کار تمرکز کنیم چرا که غیر از این، ظلم در حق مردم است.
وی گفت: 1680پروژه در بازه زمانی اعلام شده یعنی اجرای حدود 11 پروژه در روز و یک پروژه در هر ساعت که باید توان مدیریتی استان پای کار بیاید. دکتر شجاعی یادآور شد: برچیدن بساط بخاری های نفتی از مدارس استان در بازه زمانی 27 روزه توان مدیریتی استان را نشان داد.
در این مراسم، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم اظهار داشت: بحث محرومیت زدایی و خدمت به نیازمندان در آموزه های دینی ما وجود دارد.
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: پروژه های سازندگی و عام المنفعه پیوند بین مردم و نظام را مستحکم می کند و ما باید فرصت های خدمت رسانی به مردم را غنیمت بشماریم. وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به نگاه توسعه ای و جهادی استاندار و با بهره مندی از تمام ظرفیت ها شاهد تحول در استان باشیم.
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: هم زمان با آغاز اجرای 40 هزار طرح بسیج سازندگی در کشور، هزار و 680 طرح برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در این استان با محوریت آب و اشتغال اجرا می شود.
سردار مرتضوی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده طرح های مزبور باید در 6 ماه آینده به بهره برداری برسد تا شمار زیادی از جمعیت استان از آن بهره مند شوند. وی هم چنین بر لزوم حمایت دستگاه ها و نهادهای اجرایی برای به انجام رساندن این طرح ها تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار