حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده :
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اهل هنر با خلاقیت، ایده پردازی و خلق آثار زیبا و جذاب، پیام و دستورات قرآنی و سیره اهل بیت را به مردم انتقال می دهند.
کد خبر: ۷۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 06 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده اظهارداشت: با گذر زمان و گسترش سریع تکنولوژی و فناوری نیاز است تا قرآن به شیوه های نوین برای مردم معرفی شود.

وی، با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی است که خداوند در آن به تمام ابعاد پرداخته است، عنوان کرد: خداوند در قرآن به تمام ابعاد مختلف از جمله علوم، سیاست، اقتصاد، اخلاق، مسائل اجتماعی و غیره بدون هیچ خطا و اشتباهی پرداخته است و اینکه انسان از چه زاویه ای به قرآن بنگرد و دستورات آن را در زندگی خود به کار بندد، بستگی به فهم و درک ما انسان ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است امروزه قرآن را با دید و شیوه های جدید برای مردم معرفی کرد، افزود:اهل هنر با استفاده از خلق آثار جذاب خود ترویج آموزه های قرآن در سطح زندگی و نحوه رفتار و برخورد درست و مطابق با دستورات اهل بیت را برای مردم تبیین می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این جشنواره ها با استنباط از آیات قرآنی می توان به مباحث و مسائل روز جامعه پرداخت و آن را ترویج داد، گفت: هنرمندان می توانند مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را با این شیوه بیان و در کاهش آسیب ها تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آسوده با بیان اینکه امروزه دشمن با تهاجم های مختلف به فکر توطئه علیه مسلمانان است، اظهارداشت: می توان با ترویج دستورات و آموزه های دین، چگونگی مقابله در برابر دشمنان را ترویج داد و نحوه و سیره پیامبران در طول تاریخ برای رفع مشکلات و مسائل را به تصویر کشید.

وی تصریح کرد: امروزه که آسیب های اجتماعی از جمله خشونت و تجمل گرایی و غیره افزایش یافته است، می توان با ترویج آیات قرآنی در زمینه های رفتار اهل بیت و پیامبران و دستورات قرآنی آستانه تحمل و صبر، صرفه جویی،عبادت و بندگی، مهربانی و غیره را برای نسل جدید تبیین کرد.

حجت الاسلام آسوده، گفت: در حال حاضر اغلب ترجمه کتاب آسمانی در دسترس مردم است، اما یک هنرمند می تواند با خلق آثار جذاب هنری با خلاقیت و تخصص خود این آیات را به شیوه های جدید و جذاب برای مخاطبین به تصویر بکشند که حتی برای کودکان و تمام اقشار که سواد و تخصص زیادی ندارند نیز آموزنده و جذاب باشد.

یادآوری می نماید: هفته قرآن و عترت خراسان شمالی از ٢٧ بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار