رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: اتاق آموزش ویژه کودکان با اختلال طیف اوتیسم در تمام مدارس استثنایی استان ایجاد و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 10 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی علی متقیان با اشاره به اینکه خستین کلاس ویژه آموزش اوتیسم در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید افزود: در ایجاد اتاق ویژه آموزش کودکان اوتیسمی، تلاش داریم که تمام مشخصه های فیزیکی، روش های تدریس، امکانات و فضای کلاس با ویژگی ها، تفاوت ها و نیازهای دانش آموزان لحاظ شود.
وی با بیان اینکه اگر کودک نتواند خود را با محیط وفق دهد ما باید محیط را با شرایط او سازگار کنیم گفت: تلاش شده است تا تمام محرک های محیطی اضافه و آزاردهنده برای کودک، حذف شود.
متقیان اظهار داشت: نقص شدید در ارتباط و تعامل اجتماعی و فعالیت ها، علایق و حرکات محدود و قالبی دو مشخصه اصلی کودکان مبتلا به اوتیسم است و برخی از کودکان در دوران رشد در ارتباط و تعامل اجتماعی پیشرفتی نداشته و حتی دچار واپسروی می شوند.
وی افزود: این کودکان، نسبت به محیط خود بی اعتنا بوده و نمی توانند مهارت های ارتباطی را بدون انجام مداخله متناسب به کار بگیرند که از این رو کودکان اوتیسم و خانواده های آنها نیازمند دریافت خدمات تخصصی و ویژه هستند.
متقیان افزود: تاکنون 26 دانش آموز اختلال طیف اوتیسم در استان شناسایی و جذب شده اند که برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی بهتر و کامل تر در هر شهرستان یک کلاس آموزش تخصصی با رویکرد و مناسب سازی فضا و اختصاص تجهیزات لازم ایجاد شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: به علت نبود امکانات در این استان، دانش آموزان اوتیسم خدمات کامل و مناسبی دریافت نکرده اند و به همین علت یا ترک تحصیل می کردند و یا به مدارس استان های همجوار منتقل می شدند.
یکهزار و 304 دانش آموزاستثنایی خراسان شمالی در 65 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار