حسین فرخنده :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اگر بتوانیم آموزه های قرآنی و دینی را در قالب هنر بیان، نمایش و ارائه کنیم موجب ترویج هر چه بیشتر آموزه های قرآنی خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 20 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در این آیین که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: پیوند دستگاه های اجرایی برای انجام فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری موجب هم افزایی و برکات زیادی در حوزه های مختلف خواهد شد.

وی، تصریح کرد: وقتی یک آوا و یک هنر خوش توسط دانش آموزان ارائه می شود، توجه عنایت و تمرکز دیگران را در پی خواهد داشت و کار بسیار ارزشمندی است که موجب ثمرات و تاثیرات بیسار مثبتی در جامعه می شود.

فرخنده، با اشاره به حضور ٦٢ گروه در جشنواره آواها و نغمات دینی هفته قرآن وعترت خراسان شمالی، اظهار کرد: همه افرادی که در این جشنواره شرکت کرده اند برندگان مسابقات هستند و این افتخار بزرگی است که گام های این چنین موجب ترویج آموزه های قرآنی خواهد شد.

وی، ابراز خرسندی کرد و افزود: تلاش کنیم تا هر روز ما قرآنی شود و هفته های قرآن و عترت را با هماهنگی، مشارکت و هم افزایی بیشتر در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی به نحو شایسته به انجام برسانیم.

فرخنده، برای مشارکت هر چه بیشتر برگزاری هفته قرآن و عترت سال های آینده اداره کل آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد و افزود: می بابیست استعدادهای هنری دانش آموزان را بیشتر شناسایی کنیم چرا که این حرکت برنامه ریزی درست و افق روشن تر را در پی خواهد داشت.

شورزاده معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، هم در ادامه این آیین، پایه و اساس تمامی زیرساخت های تربیتی را سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز ذکر کرد.

وی، اظهار کرد: استفاده از هنر در آموزه های دینی به تاثیر گذاری و ماندگاری بیشتر آن کمک خواهد کرد.

شورزاده، تصریح کرد: این جشنواره با ٦٧٧ نفر رشته در قالب ٦٢ گروه کار را به پایان رساندند که پس از داوری از بین این آثار ٢٥ گروه حائز رتبه های برتر شدند که در این آیین از آنها تجلیل به عمل می آید.

گفتنی است؛ در پایان این آیین از ٢٥ گروه برتر در رشته های ابتهال، همخوانی، سرود و تواشیح با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار